Moving Menu

Landing page - ulotka reklamowa reklamowa 2.0

corner Landing page - ulotka reklamowa reklamowa 2.0
Ulotki reklamowe rozdawana na ulicach i wrzucane do skrzynek pocztowych nie przynoszą Ci spodziewanych zysków? Może droga do sukcesu nie wiedzie tradycyjnymi formami reklamy, tylko przez Internet? Zapoznaj się z landing page, być może właśnie tego potrzebujesz!

Landing page, czyli co dokładnie?

Landing Page, zwany inaczej „jump page”, „micropage”, „sales page” lub „microsite” to strona, na którą kierowana jest osoba zainteresowana Twoim produktem, usługą bądź działalnością. Osoba taka trafia na landing page dzięki prowadzonej przez Ciebie kampanii marketingowej. Tego rodzaju strony www są nasycone treściami promocyjnymi mającymi zachęcać do wykonania określonej czynności – interakcji, ponieważ są tworzone w celach czysto sprzedażowych. Odsyłanie do landing page jest bardziej efektywne niż kierowanie dostrony Internetowej, ponieważ na landing page możemy się skupić na jednym produkcie/ usłudze. W przypadku kierowania reklamy na stronę główną naszego sklepu gość może utonąć w zalewie tego, co się na niej znajduje i nie wykonać pożądanej przez nas akcji. W przypadku landing page konwersja jest zdecydowanie większa, ponieważ cała strona skupia się na nakłonieniu do jednego działania, którym może być na przykład zakup produktu w Twoim sklepie, rejestracja na stronie, zapis na newsletter, wypełnienie ankiety etc.

Jak konsument trafia na landing page?

Na landing page Internauta można trafić kilkoma drogami:

  • Klikając w link sponsorowany
  • Klikając w banner reklamowy
  • Otwierając link z wiadomości e-mail
  • Dzięki pozycjonowaniu landing page na konkretne hasła

O czym pamiętać podczas budowy Landing Page?

Poniżej przedstawiam kilka zasad, o których należy koniecznie pamiętać podczas budowania landing page.

  • Określ cel, dla jakiego ma powstać landing page. Trzymajmy się JEDNEGO celu na landing page. Jeżeli celem jest zapisanie się na newsletter – trzymajmy się tego celu. Jeżeli celem jest sprzedaż jakiegoś towaru – trzymajmy się tego celu. Jedna strona docelowa = jedne cel.
  • Określ grupę docelową, do której będzie kierowany przekaz. Właściwe określenie grupy docelowej i trzymanie się jej jest jedną z żelaznych zasad marketingu.
  • Nie przeładowuj strony różnymi fajerwerkami. Nie możemy dopuścić do przerostu formy nad treścią, ponieważ wtedy nasz przekaz zginie, cel nie zostanie osiągniety. Zawartość landing page ma być rozwinięciem reklamy i niczym innym. Reszta będzie w naszym sklepie, który jest promowany.
  • Nie umieszczaj menu w landing page. Ma to być maksymalnie prosta strona, menu może tę prostotę burzyć.
  • Umieść najważniejsze informacje na górze strony – pamiętaj, że różni ludzie będą ją oglądać w różnych rozdzielczościach, przez co, przy złym zaprojektowaniu i rozmieszczeniu treści mogą nie zobaczyć naszego najważniejszego przekazu.
  • Utrzymuj konwencję – internauta kliknął w reklamę, gdyż uznał, że przyniesie mu to jakieś korzyści. Strona, na którą trafia musi być kontynuacją oferty złożonej w reklamie a także jej rozwinięciem.
  • Stosuj proste, zrozumiałe komunikaty. Wypunktuj korzyści, które uzyska osoba goszcząca na Twojej stronie. „Nasz towar ma niepowtarzalny dizajn, jest wykonany z materiałów najwyższej jakości i ma atrakcyjną cenę” wygląda dużo gorzej niż
  1. Unikalny wygląd!
  2. Wykonany z najwyższej jakości materiałów!
  3. Rewelacyjnie niska cena!
  • Umieszczaj w ofertach korzyści, jakie klient uzyska dzięki towarom jakie może u Ciebie nabyć, a nie opisuj funkcji jakie one mają.
  • Nasz telewizor oferuje najlepszą jakość dźwięku vs Dzięki najwyższej jakości dźwięku w naszym telewizorze nie umknie Ci żaden szczegół filmu który ogolądasz.
  • Przeprowadź testy na kilku osobach z grupy docelowej – dzięki temu dowiesz się, czy Twoja strona jest właściwe zaprojektowana.
  • PAMIĘTAJ O CALL TO ACTION – w widocznym miejscu umieść przycisk, który pozwoli zrealizować gościowi cel, dla którego stworzono Landin Page.

Dzięki przestrzeganiu tych zasad bez trudu zaprojektujesz skuteczną stronę docelową. Pamiętaj też o tym, żeby cały czas ją udoskonalać. Możesz nawet zaprojektować kilka stron, wypuścić je, zobaczyć która działa najskuteczniej, a następnie reklamować się tylko tą najlepszą.

 

Landing Page na kontach hostingowych w Kylos.pl

Korzystając z naszych kont hostingowych możesz budować praktycznie dowolną ilość Landing Page. 

comments powered by Disqus

Powiązane

photo corner
Jak powstaje strona internetowa? - kiedyś a dziś

Projektanci, programiści, menedżerowie projektów i wreszcie klienci - wszyscy lepiej lub gorzej znają już przebieg procesu projektowania strony internetowej. Ale czy w tak dynamicznie rozwijającej się się branży jaka bez wątpienia jest web development istnieje jeszcze ten jeden właściwy sposób? Czy wczorajsze standardy nie okażą się jutro przestarzałe i nie zaczną hamować naszej kreatywności lub, co gorsza, utrudniać ukończenie zalecenia? Przyjrzyjmy się procesowi powstawania strony internetowej jeszcze raz.

Czytaj więcej
photo corner
Projektowanie przycisków w Photoshopie

Przyciski towarzyszą nam od początków konsumenckiego wydania Internetu i nic nie wskazuje na to, że by ten element interfejsu użytkownika miał w najbliższym czasie stracić na popularności. Internetowe buttony naśladują przecież guziki znane nam doskonale z prawdziwych urządzeń. Zobaczmy zatem jak w prosty sposób wykonać efektowny i klikalny przycisk.

Czytaj więcej
photo corner
Zakoduj fajny przycisk w CSS3

W moim poprzednim artykule przedstawiłem proste metody projektowania przycisków w Photoshopie. Dziś spróbujemy wykonać w pełni funkcjonalny button za pomocą HTML i CSS3. Odpalmy zatem notatnik i weźmy się do pracy.

Czytaj więcej