Moving Menu

Nie rób tego!

corner Marcin Golis
Marcin Golis
2013-04-12
corner Nie rób tego!
„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my”

Nie kombinuj

Powyższe słowa, wypowiedziane przez Henry`ego Forda najlepiej oddają charakter outsourcingu, który polega na tym, aby wszelkie możliwe procesy, których nie jesteśmy w stanie dobrze zrobić w ramach naszej działalności. Jeszcze kilkanaście lat temu nie do pomyślenia było, żeby firma mogła sprawnie funkcjonować bez rozbudowanego działu księgowości czy marketingu. Dziś wielkość tych działów sprowadza się do kilku osób, które zajmują się koordynacją działań na linii zleceniodawca - firma outsourcingowa.

Taki duży, taki mały, może z outsourcingu korzystać!

Jednak z outsourcingiem mamy kontakt nie tylko w przypadku dużych, zatrudniających wiele osób firm i przedsiębiorstw, ale także w przypadku małych, jedno - kilkuosobowych biznesów. I to właśnie dla takich działalności outsourcing przynosi największe korzyści. Na samym początku działalności można wszystko robić samodzielnie, jednak dość szybko przychodzi moment w którym:

  1. Zwiększa się ilość naszej pracy i zadań, które musimy realizować
  2. Zaczyna nam brakować czasu na ogarnianie tego, co do tej pory robiliśmy samodzielnie (np. księgowość, marketing)
  3. W konsekwencji tego, albo robimy wszystko po łebkach, przez co spadają nam obroty i to co udało nam się zbudować zacznie się sypać
  4. Zatrudnimy dodatkowego pracownika, co doprowadzi do tego, że choć będziemy mieć więcej czasu na zajmowanie się dbaniem o biznes, to i tak portfel będzie pusty, bo pracownik kosztuje i to nie mało, a firma nie generuje jeszcze dostatecznych zysków
  5. Zatrudniamy zewnętrzną firmę, która zajmie się za nas uciążliwymi dla nas zadaniami, My zapłacimy tylko za realny czas pracy i spokojnie, bez nadwyrężania portfela skupimy się na zwiększaniu obrotów

Kiedy korzystać z outsourcingu?

  • Komunikacja marketingowa, tzn przygotowanie wszelkich ulotek, plakatów, reklam, etc.  Znam znam fantastycznych sprzedawców bezpośrednich. Ale kiedy zobaczyłem ich ulotki reklamowe to wydawało mi się, że przeniosłem się w czasie o około 20 lat. Były fatalne. Kiedy zapytałem, kto je przygotowywał, odpowiedzieli, że oni. Cóż, bycie świetnym sprzedawcą nie oznacza, że będziesz umiał zrobić świetną reklamę. Dlatego, o ile nie znamy się dobrze na marketingu i promocji, warto wynieść te procesy na zewnątrz.
  • Marketing Internetowy. SEO, Kampanie AdWords, prowadzenie Facebooka itp. O ile w przypadku Facebooka możemy się pokusić o samodzielne prowadzenie naszej strony na FB (są sytuacje, że nikt nie pociągnie dyskusji z fanami lepiej niż osoba wtajemniczona w temat), to w przypadku GAD-a i SEO, jeżeli nie mamy konkretnej wiedzy z tej dziedziny, to nie zajmujmy się tym. Prędzej sobie zaszkodzimy i stracimy pieniądze, niż zrobimy coś pożytecznego i skutecznego.
  • Tworzenie i obsługa stron/y. Napisać podstawową stronę w HTML-u może każdy. Tylko taka strona nie będzie zbyt dobrze wyglądała w sieci. Dlatego, o ile nie mamy umiejętności, potrzebnych do zrobienia strony www, zlećmy jej przygotowanie profesjonaliście. Jak wybrać dobrego realizatora takiego zlecenia pisałem tutaj. Samo postawienie strony to nie koniec. Trzeba ją jeszcze aktualizować oraz wprowadzać na niej zmiany. O ile dzięki CMS-om aktualizacja treści nie nastręczy nikomu problemów, tak zmienianie szaty graficznej czy tym podobne działania wymagają już większej wiedzy. Dlatego nie zatrudniajmy do tego etatowego informatyka. Zadbajmy o to, żeby osoba lub firma robiąca naszą stronę zapewniła nam (w ramach rozsądnej opaty) opiekę techniczną nad naszą witryną.
  • Skoro już przy stronach jesteś. Strona musi gdzieś być. Być, czyli mieć swój serwer. Można oczywiście kupić swój serwer i dać o niego, ale jest to niezwykle drogie rozwiązanie. Musimy zatrudnić kogoś, kto będzie się zajmował tym serwerem. Do tego, w razie usterki znikamy z sieci. Dlatego lepiej wynająć miejsce w firmie hostingowej i w miarę upływu czasu i rozrostu naszej firmy migrować na coraz wyższe usługi. Kylos zapewnia szeroką ofertę usług, poczynając od hostingów współdzielonych, idealnych na start, poprzez serwer wirtualne, idealne dla rozrastających się biznesów aż po serwery dedykowane i cloud serwery, przeznaczone dla najbardziej wymagających użytkowników.
  • Księgowość. Po co męczyć się cały dzień z papierkową robotą?  Uciążliwe i nieprzyjemne. Lepiej zlecić to biuru rachunkowemu, które wykona pracę za nas. Szybciej i lepiej.

Korzysci płynące z outsourcingu

  • Obniżanie kosztów
  • Powierzeni zadań fachowcom którzy nie tylko mają większą wiedzę niż my, ale też dysponują potężnym zapleczem merytorycznym, usprawniającym pracę
  • Stabilność - nie musimy obawiać się, że ktoś zachoruje i firma stanie
  • Gwarancja korzystania z najlepszych standardów obsługi
  • Dostęp do najnowszych technologii
  • Zwiększenie efektywności działania firmy

Jak widzicie, warto korzystać z outsourcingu. Dzięki niemu każdy może robić to, na czym zna się najlepiej!

comments powered by Disqus

Powiązane

photo corner
Cel mojej strony internetowej to…

Przeglądając różne strony, ciągle natrafiam na witryny pozbawione celu. Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem CMS i skórki, pomyśl jakie założenia ma spełniać Twoja strona. Ważne jest, aby Twoja witryna realizowała mierzalne cele.

Czytaj więcej
photo corner
Wszystko, co musisz wiedzieć o Google AdWords

Czym jest Google AdWords, jak działa, jakie są jego zalety i koszty? Tego i jeszcze kilku pożytecznych informacji dowiesz się z mojego wpisu!

Czytaj więcej
photo corner
Najczęstsze błędy przy zakładaniu strony www

Założenie strony www to bułka z masłem? Nie! Dlatego przygotowałem dla Was listę najczęściej popełnianych przy zakładaniu strony Internetowej błędów.

Czytaj więcej