Jak wyróżnić konto marki na Facebooku?

2021-09-06

Prowadzenie profilu na Facebooku to z pewnością wymagające zajęcie. Niezależnie od tego, czy prowadzimy konto marki, profil firmowy, czy nasz prywatny portal społecznościowy, bardzo często znikamy w tłumie podobnych stron. Istnieje jednak sporo oryginalnych sposobów na zaistnienie w świadomości klientów oraz skuteczne przykucie uwagi odbiorcy. W tym tekście prezentujemy krótki poradnik na temat tego, jak możemy wyróżnić się na Facebooku oraz przedstawiamy konkretne pomysły, które nam w tym pomogą i przyczynią się do zwiększenia popularności profilu.

Dlaczego warto założyć konto firmowe?

Zanim przejdziemy do dalszej części artykułu, warto jasno zaznaczyć, po co tak właściwie to konto na Facebooku? Odpowiedź jest prosta i jakże współczesna - obecnie większość ludzi poszukuje odpowiedzi na swoje pytania poprzez internet. Użytkownicy oczekują, że będa mogli komunikować się z marką w bardziej bezpośredni sposób, dostawać od niej wartościowe treści, współtorzyć ją i mieć wpływ na niektóre decyzje firmy. Jednak aby te wymagania spełnić potrzebny jest kanał komunikacji i właśnie fanpage frimy jest doskonałym sposobem na spokojny i przemyślany dialog marki z użytkownikiem.

Jak skutecznie prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Pomysłów na skuteczne prowadzenie konta firmowego w social media jest wiele i wszystkie mogą przynieść pożądane rezultaty, jednak warto zacząć od samych podstaw.

  1. Zanim stworzysz fanpage na Facebooku, musisz mieć na niego pomysł - tworzenie konta firmowego nie powinno zostać zapoczątkowane impulsem. W końcu to strona reprezentująca markę i jej wartości, a więc jej wygląd oraz zamieszczane na niej posty, informacje, zdjęcia i wszelkie treści powinny być przemyślane, spójne z celami marki i przede wszystkim być wartościowe dla klientów, żeby chcieli nas obserwować i komentować nasze materiały. W trakcie tworzenia strony na Facebooku konieczne jest wybranie kategorii konta formowego, branży, podanie nazwy fanpage firmy oraz akceptacja regulaminu, do którego przeczytania zachęcamy.
  2. Kolejnym krokiem podczas tworzenia profilu firmowego jest konieczność wypełnienia wszelkich informacji o firmie. Uzupełniony profil nie tylko prezentuje się profesjonalnie, ale także budzi zaufanie wśród potencjalnych klientów, co wpływa na budowanie zaufania wobec marki. Konto firmowe na Facebooku warto wzbogacić o dodatkowe informacje o firmie, zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle - o tym będziemy mówić także w dalszej części artykułu - oraz o preferowaną grupę odbiorców. To ostatnie będzie wpływało na widoczność naszych postów wśród grupy osób, do których chcemy kierować naszą ofertę produktów i usług.
  3. Dbałość o identyfikację wizualną i spójność publikowanych treści - fanpage na Facebooku musi reprezentować markę, dlatego publikowane materiały powinny być przemyślane i zgodne ze strategią przedsiębiorstwa. Używana gama kolorystyczna, układ postów, charakterystyczne elementy strony firmowej mogą zapaść odbiorom w pamięć i dzięki temu będą nas rozpoznawać pośród konkurencji.
  4. Rzetelność i regularność dodawanych postów - prowadzenie strony na Facebooku wymaga regularności w dodawaniu treści. Algorytmy mediów społecznościowych premiując twórców, którzy regularnie dodają na swoje strony wartościowy content, zapewniając im dotarcie do dużo większej grupy klientów. Pusty fanpage na Facebooku nie będzie nikogo interesował, ani nikomu służył. Animowany awatar profilu Pierwszym sposobem na wyróżnienie się na Facebooku jest ustawienie animowanego awatara jako zdjęcia profilowego. Gify bardzo często pojawiają się jako tło portalu społecznościowego i nie są już żadną nowością, natomiast z opcji ruchomego zdjęcia profilowego nie korzysta zbyt wiele osób. Jest to bardzo rzadkie zjawisko, które skutecznie przyciąga wzrok odbiorcy. Animowana miniaturka jest widoczna na naszym koncie oraz w lewym górnym rogu postów np. na grupach i wszędzie tam, gdzie wyświetla się nasz profil. Facebook od pewnego czasu, oprócz standardowego zdjęcia profilowego daje również możliwość wgrania kilkusekundowego pliku gif. Może to być urywek filmiku, bądź jakakolwiek inna animacja, która widoczna będzie w miejscu naszego zdjęcia profilowego. Jest to niezwykle rzadki element, który z pewnością przykuje uwagę wszystkich klientów, którzy postanowią odwiedzić fanpage firmy. Animacja zdjęcia profilowego wygląda bardzo ciekawie i wyróżnia nasze posty dodawane na grupach. Wiele osób jedynie z tego względu — widząc oryginalny awatar, wejdzie z ciekawości na konto marki i je sprawdzi. Jest to bardzo proste rozwiązanie, które pomaga pozyskać pierwsze wejścia na profil.

Zwrócenie uwagi odbiorcy jest ważnym, pierwszym krokiem, który w przyszłości może zaprocentować - skłonić użytkowników do zajrzenia na stronę, a następnie dzięki innym walorom profilu, przekonać ich do skorzystania z oferty. Dodawanie animowanego zdjęcia profilowego nie jest trudne ani problematyczne. W pierwszej kolejności należy stworzyć stosowną animację gif lub wybrać już gotową np. z internetu. Następnie należy zalogować się na fanpage na FB poprzez aplikację mobilną, gdyż tylko przez nią istnieje możliwość dodania pliku o tym rozszerzeniu. Ostatnim krokiem jest dodanie animacji profilowej i uruchomienie jej.

Ciekawostka: Tak stworzone zdjęcie profilowe przypomina stronę z magicznej gazety z filmu o Harrym Potterze. Biorąc pod uwagę, iż element ten nie jest powszechnie znany, działając w ten sposób, możemy zaskoczyć odbiorców i skutecznie wyróżnić się na tle innych profili na Facebooku, zyskując tym samy nowych fanów fanpage'a.

Webinaria i transmisje online

Dużo bardziej znanym i powszechnym, ale w dalszym ciągu interesującym sposobem na wyróżnienie się jest prowadzenie transmisji na żywo, spotkań live czy webinarów. Relacje na żywo na Facebooku są powszechnym zjawiskiem, jednak w porównaniu do tradycyjnej formy komunikacji - tekstowych postów, zdjęć czy nagrań wideo, nadal używane są stosunkowo rzadko. Można wręcz powiedzieć, iż są niewykorzystanym potencjałem kanałów, gdyż użytkownicy bardzo chętnie biorą udział w tego typu relacjach. Transmisje na żywo zapewniają nie tylko dostęp do aktualnych i najświeższych informacji, ale także oznaczają wyjątkowe wydarzenia społecznościowe, ciekawe materiały dodatkowe, czy niespodzianki dla obserwujących.

Zorganizowanie transmisji na żywo nie wymaga szczególnych przygotować, czy dodatkowych czynności. Można bez problemu w podstawowej wersji strony samodzielnie uruchomić taką transmisję poprzez np. telefon. Jednak aby wyróżnić się na tle konkurencyjnych profili na FB, warto organizować tego typu wydarzenia w bardziej przemyślany sposób, tworząc tym samym profil, który wygląda profesjonalnie w oczach odbiorców. Jednym z trików może być stworzenie specjalnego studia nagraniowego, czy wybranie oryginalnej, dopasowanej do treści filmiku scenerii. Warto także zapraszać specjalnych gości, czy wymyślać oryginalne scenariusze przebiegu takich wydarzeń. Możemy zainspirować się nagraniami tematycznymi na YouTube lub wzorować się na zagranicznych kanałach i profilach, gdzie znajdziemy wiele innowacji. Z tego wbrew pozorom prostego sposobu komunikacji możemy uczynić bardzo ciekawy i wyjątkowy w swojej formie przekaz. Zaintrygowani fani będą wówczas nie tylko odwiedzać nasz profil regularnie, ale także będą wchodzić z nim w interakcję, co może przyczynić się do większej liczby wyświetleń profilu, a w dłuższej perspektywie zwiększonej ilości osób, które skorzystały z naszej oferty. Aby zwiększyć efektywność działań i urozmaicić live, można również użyć programów do tworzenia transmisji, które umożliwiają wykorzystywanie tła green screen i podkładanie innych obrazów, czy wyświetlanie plansz w trakcie prowadzenia transmisji.

Zdjęcia 360 stopni

Jednym z ciekawszych sposobów, pozwalających wyróżnić się z tłumu na Facebooku, jest publikowanie zdjęć 360, które dodaje się do podstawowych katalogów z fotografiami, przez co na pierwszy rzut oka wyglądają całkowicie niepozornie. Zdjęcia 360 stopni są jednak obrazkami interaktywnymi, po których można rozglądać się we wszystkie strony, przeciągając po zdjęciu kursorem myszy. Są to nieznane szerszej publice i rzadko używane formaty, które budzą zainteresowanie. Zdjęcia tego typu są wycinkami spaceru wirtualnego znanego np. z Google Street View, oznaczone są ikoną 360 w górnym rogu oraz odtwarzane na FB tak samo, jak normalne zdjęcia. Z pewnością możliwość przejrzenia interaktywnych zdjęć będzie bardzo dużym zaskoczeniem dla użytkowników, którzy prawdopodobnie nigdy nie zetknęli się z takimi materiałami. Zdjęcia 360 są też bardzo efektowne i pozwalają bardzo dokładnie przedstawić dane miejsce np. firmę.

Darmowe e-booki i gratisy

Jednym z popularniejszych i równie skutecznych sposobów na zwrócenie uwagi użytkowników FB na nasz profil jest wykorzystanie do promocji różnych gratisów. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, które w internecie o dziwo nie zyskało na popularności, przez co współcześnie korzysta z niego tylko niewielka część marek. Sprawia to, iż otrzymanie przez konsumenta darmowego e-booka, poradnika czy materiału tematycznego jest sporym zaskoczeniem. Dzięki temu można z łatwością budować pozytywny wizerunek marki i przyzwyczajać odbiorców, iż na naszym profilu mogą otrzymać darmowe i wartościowe materiały, dzięki czemu będą często wracać na naszą stronę.

Dobrą praktyką jest m.in. prowadzenie firmowego bloga, z którego potencjalni konsumenci mogą zaczerpnąć wiedzę na temat branżowych nowości i ciekawostek, przykład takich działań można znaleźć na stronie firmowej Kylos, na której często umieszczane są artykuły obejmujące zagadnienia z branży IT, ale także wszelkie przydatne dla użytkowników wywiady i podcasty, jak ten dla Cloud Forum, w którym wziął udział współwłaściciel marki - Damian Szewczyk, opowiadając o chmurze obliczeniowej. Materiały te możemy tworzyć samodzielnie, lub skorzystać z usług np. copywriterów, lub agencji marketingowych. Ważne jest, aby stworzony gratis był rzeczywiście przydatny i dawał realne korzyści odbiorcom. Powinien być jakościowy zarówno od strony merytorycznej, jak i wizualnej, dzięki czemu będzie wyglądał profesjonalnie, a użytkownicy chętniej będą z niego korzystać.

Darmowe gadżety można rozdawać też w innych postaciach np. kodów rabatowych, zniżek, czy prezentów fizycznych. Dzięki takim działaniom w prosty sposób da się wyróżnić na tle wielu innych profili, które z tego rozwiązania nie korzystają, obawiając się wydania środków na nietrafioną promocję. Jednak tak zainwestowane pieniądze, w sposób przemyślany, dopracowany i stworzony z myślą o potrzebach odbiorców, będą dobrą inwestycją, która nie tylko się zwróci, ale także przyniesie zyski – wizerunkowe lub finansowe.

Chcesz zabezpieczyć swoją stronę?

Zainstaluj na niej certyfikat SSL.

Dzięki niemu komunikacja między Twoją stroną, a komputerem odwiedzających będzie bezpieczna.

Zobacz co mamy do zaoferowania.

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus