Masz pytania? Zadzwoń: +48 42 299 67 33
Nowy Chrome zablokuje nieuczciwe reklamy

Nowy Chrome zablokuje nieuczciwe reklamy

Łukasz Kwaśniewicz
2018-11-08

Google zaostrza walkę z nieuczciwym reklamami. Jakie kroki podjął i jak sprawdzić, czy problem dotyczy również Ciebie? Zapraszam do lektury tego artykułu.

Już jakiś czas temu Google wypowiedział wojnę nieuczciwym reklamom na stronach internetowych. Przez nieuczciwe rozumiem takie, które celowo wprowadzają w błąd użytkownika i wywołują niepożądane akcje. Aby temu zapobiec, blokowali pop-upy i otwieranie nowych okien ze stron, które w przeszłości zastały „złapane” przez Google na takich praktykach.

Jak się okazuje, krok ten nie był wystarczający. Ta polityka przepuszczała ponad połowę takich praktyk i nie ma co się dziwić, była dla Google niesatysfakcjonująca. Szczególne problemy sprawiały reklamy udające ostrzeżenia systemowe, wyskakujące okna oraz te, w których przycisk zamknij, nie zamykał reklamy. Wyczulenie na te formy nie jest bezpodstawne. Nie rzadko są one wykorzystywane do działań takich jak m.in. phishing mający na celu kradzież informacji.

W związku z tym wraz z pojawieniem się Chrome 71, którego planowana data wydania to grudzień 2018, Google jeszcze bardziej zwiększy wysiłki ograniczające te nieuczciwe działania. Co za tym idzie na stronach, które zostały oznaczone jako stale wykorzystujące niedozwolone praktyki, zostaną wyłączane takie reklamy. Wystarczy, że jeden użytkownik zgłosi taka treść, a zostaną podjęte działania.

Chrome 71

Jeśli chcecie sprawdzić, czy Wasza strona nie będzie miała takich problemów, możecie to zrobić w Google Search Console w zakładce „Elementy wprowadzające w błąd”. Jeśli weryfikacja wykaże, że sprawdzana będziecie mieli 30 dni na zmianę lub usunięcie.
Krok Google nie powinien nikogo dziwić. Takie nieuczciwe praktyki zniechęcają ludzi do klikania w reklamy, które są ważnym źródłem dochodu dla najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.

Jak widać, Chrome bardzo zależy na bezpieczeństwie swoich użytkowników. Już jakiś czas temu zaczął oznaczać strony, które nie są zabezpieczone certyfikatem SSL (jeśli jeszcze go nie masz, możesz go kupić tutaj). Teraz wypowiedział wojnę nieuczciwym reklamom. Oby tym razem, te działania przyniosły większy skutek.

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus