Moving Menu

Wiesz co się liczy?

corner Marcin Golis
Marcin Golis
2013-05-28
corner Wiesz co się liczy?
Cześć! Dziś chciałbym się z Wami podzielić kilkoma ciekawymi zasadami, które zostały wykazane w przeprowadzanych ostatnio przeze mnie badaniach. Badania dotyczyły wpływu komunikacji marketingowej sprzedawców detalicznych na ulicy Próchnika i Rewolucji 1905 roku. Nie będę Wam przedstawiał wszystkich analiz i wykresów, bo wtedy zawartość naszego bloga wzrosła by o 130%. Podzielę się za to z Wami kilkoma spostrzeżeniami, z których niektóre są już znane, ale teraz dodatkowo znalazły potwierdzenie w ankietach.

Klient zawsze podzieli się swoimi spostrzeżeniami ze znajomymi

Wszyscy doskonale wiedzą, że ludzie dzielą się ze swoimi znajomymi i przyjaciółmi wszelkimi opiniami. Moje badania wykazały, że aż 93% respondentów opowiada swoim znajomym o miejscu, w którym dokonało zakupów. Co prawda, badania były prowadzone na podstawie wizyt w sklepach tradycyjnych, jednak wyniki z pewnością były by podobne, gdyby wziąć pod lupę sklepy internetowe. Ze swoimi znajomymi ludzie najczęściej dzielą się:

  • wysokością cen
  • asortymentem
  • zachowaniem sprzedawcy

Co prawda, tylko 13 procent badanych odpowiedziało, że podczas zakupów kieruje się opiniami znajomych. Jednak, opinię znajomych należy traktować całościowo, na zasadzie: "Moja siostra w sklepie super-but.pl kupiła piękne pantofelki, sklep był super, wysyłka była niedroga, sprzedawca miły a buty są naprawdę ładne. Dlatego ja też kupię w tym sklepie buty". Kiedy ktoś kupuje posiłkując się takimi przesłankami można powiedzieć, że kieruje się opinią znajomych podczas zakupów. Jednak jak wiadomo, proces decyzji zakupowych składa się z kilku czynników, jest ich wypadkową. Jak pokazały moje badania, 23 procent respondentów podczas zakupów kieruje się jakością produktów, a 30 procent  ich ceną. Łącznie daje to 53%. A wcześniej pisałem, że ludzie najczęściej dzielą się ze znajomymi opiniami na temat ceny, asortymentu i zachowania sprzedawcy. Ergo, teoretycznie tylko 13% osób kieruje się podczas zakupów opiniami znajomych, a w rzeczywistości jest to 66% kupujących. Bo jeżeli ktoś dzieli się opinią na temat asortymentu w sklepie działającym on-line,  to nie będzie to opinia na temat tego, ile jest w nim bluzek i butów, ale na temat tego, jakiej jakości są to towary. Dlatego dla wszystkich prowadzących dowolny biznes żelazną zasadą powinno być dbanie o każdego klienta, nawet tego potencjalnego.  Bo ktoś może trafić do nas przez przypadek, zupełnie bez zainteresowania dokonaniem u nas zakupu. Ale zapozna się z tym co oferujemy. I zapewne podzieli się tą opinią ze swoimi znajomymi. A istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten znajomy będzie potrzebował tego co oferujemy. I przyjdzie do nas, bo okaże się, że oferujemy fajne i niedrogie buty. Dlatego dbajcie o każdego swojego gościa, niezależnie od tego, czy macie czy macie firmę budowlaną i dzwoni do Was ktoś, kto odnalazł  Was przez sieć, czy klient po raz 10 wymienia bluzkę, bo nie odpowiada mu jej wygląd. On podzieli się swoimi doświadczeniami ze znajomymi. I istnieje 66% szansy, że Ci klienci przyjdą Właśnie do Was.  

comments powered by Disqus

Powiązane

photo corner
Cel mojej strony internetowej to…

Przeglądając różne strony, ciągle natrafiam na witryny pozbawione celu. Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem CMS i skórki, pomyśl jakie założenia ma spełniać Twoja strona. Ważne jest, aby Twoja witryna realizowała mierzalne cele.

Czytaj więcej
photo corner
Wszystko, co musisz wiedzieć o Google AdWords

Czym jest Google AdWords, jak działa, jakie są jego zalety i koszty? Tego i jeszcze kilku pożytecznych informacji dowiesz się z mojego wpisu!

Czytaj więcej
photo corner
Najczęstsze błędy przy zakładaniu strony www

Założenie strony www to bułka z masłem? Nie! Dlatego przygotowałem dla Was listę najczęściej popełnianych przy zakładaniu strony Internetowej błędów.

Czytaj więcej