Moving Menu

Kilka porad dla prowadzących sklep w sieci

corner Marcin Golis
Marcin Golis
2012-12-07
corner Kilka porad dla prowadzących sklep w sieci
Dziś poważny temat, ale z przymrużeniem oka. Czyli, kilka żelaznych zasad, których należy przestrzegać, by biznes w sieci przynosił nam zyski, a nie problemy!

Dziś mam dla Was kilka porad. Dowiecie się z nich jak zniechęcić do siebie klientów i zyskać w sieci opinię sklepu nierzetelnego, nieuczciwego, robiącego kupujących w balona. Dzięki temu z pewnością doprowadzicie swój e-biznes do spektakularnego upadku. Zatem, zachęcam do lektury!

Ignoruj swoich klientów

Nie zwracaj najmniejszej uwagi na to co piszą na Facebooku, w mailach i komentarzach. Po co ich słuchać, ty wiesz lepiej jak prowadzić swój sklep. Ich sugestie i uwagi są mocno nie na miejscu i wynikają z tego, że są sfrustrowanymi ludźmi, którzy chcą uprzykrzyć Ci życie.

Uniemożliwiaj jak się tylko da kontakt ze sobą

Telefon? Wyrzuć. Skype? Niech tylko najlepsi agenci CIA po długim dochodzeniu mogą się z Tobą skontaktować. Jeżeli już bardzo chcesz, to podaj adres poczty, ale sprawdzaj ją nie częściej niż raz na 2-3 dni.

Odwlekaj rozwiązanie

Jeżeli jakimś cudem klientowi uda się z Tobą skontaktować i przedstawić swój problem, to odwlekaj rozwiązanie najdłużej jak tylko się da. Spławiaj go i ignoruj, niech jak najdłużej walczy o swoje. Reklamacje uwzględniaj tylko w ostateczności.

Nie dotrzymuj obietnic i umów

Na przykład, zrób banner reklamujący kup 2 pary butów, 3 gratis. Ale regulamin ukryj najlepiej jak się da, niech nikt go nie przeczyta. Zawrzyj w nim zapis, że promocja dotyczy tylko klientów, którzy dokonają zakupu za 500 złotych, między 13 a 14 i tylko w sobotę. Albo zmień regulamin w trakcie trwania promocji. Zresztą, po co regulamin konkursu?

Skoro już o regulaminach mowa

Klauzule niedozwolone, to jest to! Im więcej ich dasz, tym klient będzie bezsilny w walce o swoje!

Sprzedawaj towar, którego nie masz

Jak klient go kupi, to poczeka na jego dostarczenie. Nawet 3 tygodnie. Albo miesiące.

Nie dodawaj prezentów do zamówienia

Co z tego, że w oferowanych przez nas zestawach nie ma myszki i klawiatury? Niech dokupi a nie liczy, że damy mu za darmo! Wtedy następnym razem będzie chciał więcej, na przykład darmowego Windowsa! Prezenty dla klientów to strata pieniędzy w dłuższej perspektywie czasu!

Sprzedaj i zapomnij

Jeżeli komuś coś sprzedałeś, to ta osoba nie jest Ci już do niczego potrzebna. Między bajki włóż historię o tym, że rabaty dla stałych klientów przyciągną ich do naszego sklepu. Nie wierz też w to, że ciągła komunikacja z klientem przynosi korzyści. To lobby agencji interaktywnych i freelancerów chce żebyś tak myślał! I wynajął ich do prowadzenia swojego firmowego bloga, fanpejdża na Facebooku. I oddał im swoje pieniądze. Co najwyżej możecie codziennie wysyłać im krzykliwe newslettery, wtedy będą wiedzieć o waszych promocjach ( o których już wcześniej wspominałem).

Podnoś cenę po zakupie

Klient coś kupił, a tymczasem już po transakcji, ale jeszcze przed wysyłką wzrosła cena towaru hurtowni? Niezwłocznie poinformuj klienta, że musi zapłacić 2 złote więcej. Pamiętaj, Sknerus McKwacz nie popuścił nikomu nigdy nawet centa, dzięki temu był najbogatszym kaczorem na świecie. Ty też nie popuszczaj. A gdyby klient był oporny, to dodaj odpowiedni zapis w regulaminie.

Nie doradzaj klientowi

Przy pierwszy kontakcie warto być miłym dla klienta. Ale jeżeli wysyła 5 raz maila z prośbą o pomoc, to nawet święty buddyjski może się zdenerwować. Dlatego w żołnierskich słowach wytłumacz mu, że nie jesteś jego doradcą i że są fora internetowe na których może uzyskać poradę.

Podsumowując

Jeżeli będziesz tak postępował, to masz 100% pewność, że o Twoim sklepie szybko zrobi się głośno na facebooku, wykopie, blogach i forach internetowych, a klienci....pójdą do konkurencji, która o nich po prostu zadba! Dlatego pamiętajcie, dbajcie o kupujących, traktujcie ich jak jajka. Jest to męczące, ale czasem warto zacisnąć zęby, żeby Wasz biznes dobrze funkcjonował.

comments powered by Disqus

Powiązane

photo corner
Cel mojej strony internetowej to…

Przeglądając różne strony, ciągle natrafiam na witryny pozbawione celu. Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem CMS i skórki, pomyśl jakie założenia ma spełniać Twoja strona. Ważne jest, aby Twoja witryna realizowała mierzalne cele.

Czytaj więcej
photo corner
Wszystko, co musisz wiedzieć o Google AdWords

Czym jest Google AdWords, jak działa, jakie są jego zalety i koszty? Tego i jeszcze kilku pożytecznych informacji dowiesz się z mojego wpisu!

Czytaj więcej
photo corner
Najczęstsze błędy przy zakładaniu strony www

Założenie strony www to bułka z masłem? Nie! Dlatego przygotowałem dla Was listę najczęściej popełnianych przy zakładaniu strony Internetowej błędów.

Czytaj więcej