Jak pisać świetne opisy produktów?

Marcin Golis 2013-05-22

W moich wpisach jak mantrę powtarzam, zasadę, że podstawą dobrze działającego e-biznesu jest poznanie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Od przypomnienia tej reguły chciałbym zacząć też mój kolejny wpis dotyczący tego, w jaki sposób tworzyć opisy produktów w sklepie internetowy. Zatem, do dzieła!

Co i jak mówić?

Wiedząc do kogo mówimy możemy zacząć pracować nad tym, JAK mówimy. Po pierwsze i najważniejsze zwróć uwagę kupującego na produkt. To, że go ogląda, nie oznacza, że go kupi, ba, nawet nie oznacza, że chce go kupić. Musisz przekonać go do tego, aby zapoznał się z produktem poprzez przeczytanie jego opisu. Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest skonstruowanie nagłówka, który w kilku słowach przedstawia produkt oraz jego najważniejsze cechy, oraz zachęci do przeczytania całego opisu. Pisząc taki nagłówek możesz pobawić się konwencją, dodać jakieś przyciągające uwagę słowo etc. Jednak nie przesadź, „mobilne urządzenie pozwalające w dowolnym miejscu prowadzić rozmowy z innymi, wysyłać im wiadomości tekstowe oraz sprawdzać pocztę”  wygląda bardziej jak encyklopedyczna definicja niż zachęta do zapoznania się z ofertą. Za to ludzie chętnie mogą zapoznać się z „nieprzyzwoicie wydajnym smartfonem, który pozwoli im być w kontakcie ze wszytkimi 24 godziny na dobę”. Teraz, gdy przyciągnąłeś już uwagę, przedstaw produkt. Skup się nie na prezentowaniu parametrów technicznych (no, chyba, że przykładowo, sprzedajesz tablety dla wymagających grafików bądź gitary dla profesjonalistów). Przedstawiając skomplikowaną i rozbudowaną specyfikację techniczną po prostu znudzisz konsumenta. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się zapoznanie go z kilkoma najważniejszymi, mówiącymi mu coś parametrami produktu. Dalej tworząc opis produktu skup się na 3 punktach.

  1. Przedstawienie najważniejszych cech produktu. Uporządkuj je i podaj we właściwej kolejności. Przechodź od ogółu do szczegółu. Zacznij od przedstawiania najważniejszych cech, już na początku oferty, wyróżnij je, a skończ na tych najmniej istotnych, ale być może ważnych dla niektórych kupujących.
  2. Pokazaniu jakie korzyści kupujący zyskuje dzięki produktowi i posiadanym przez niego cechom. Nie przedstawiaj całej oferty wymieniając parametry produktu, bo przeciwstawisz się temu, co napisałem w poprzednim akapicie. Urozmaicaj opis, przedstawiaj korzyści jakie niesie za sobą używanie produktu. Zwizualizuj to kupującym, niech wiedzą, że dzięki Twoim butom ich stopa zawsze będzie wypoczęta, niezależnie od długości marszu/biegu, ponieważ zawierają one unikalny sstem redukcji drgań.
  3. Uatrakcyjnieniu oferty. Na przykład, sprzedając buty by Nike z super technologią amortyzującą stopę podczas biegu poświęć chwilę na poszukanie w sieci jakiegoś video od producenta tych butów, w którym ta technologia jest prezentowana. Film zwiększy atrakcyjność i poprawi jej skuteczność.

Opisując produkt staraj się wejść w skórę kupującego i dbaj doprowadź do tego, aby opis odpowiadał na wszystkie pytania, jakie może sobie postawić. Wyczerp ją najbardziej ja się da, wtedy nie będzie istniało prawdopodobieństwo, że odpowiedzi na swoje pytania zacznie szukać w…. innych sklepach! Na końcu oferty zachęć klienta do akcji, czyli zakupu, popierając swoją ofertę na przykład regułą społecznego dowodu słuszności o której pisałem tutaj.

Hosting z dyskami SSD

Szukasz szybkiego hostingu z dyskami SSD? Dobrze trafiłeś.

Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.

Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.

 

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus