Efektywny marketing w sieci - Istota content marketingu

2021-07-27

Content marketing od wielu lat regularnie zyskuje na popularności. Obecnie, ze względu na liczne przenoszenie się firm do internetu, pełni ważną jak nigdy dotąd rolę. CM staje się coraz istotniejszy zarówno od strony promocji w sieci, ale także pozycjonowania stron www w Google. Pomimo tego, że jest popularną strategią marketingową i posiada wiele korzyści, duża liczba osób w dalszym ciągu nie wie o nim wszystkiego i nie wykorzystuje go świadomie. W tym tekście prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o content marketingu i podpowiadamy jak przy jego pomocy reklamować swoją markę.


Istota content marketingu

 

Content marketing to inaczej marketing treści, polegający na budowaniu wizerunku marki i promocji, właśnie poprzez publikowanie odpowiednio dobranych i przemyślanych treści. Sposób ten zakłada tworzenie oraz dodawanie contentu tematycznego w różnych miejscach w sieci tak, aby potencjalni odbiorcy mogli go łatwo odnaleźć i skorzystać z opublikowanych już materiałów. Zamieszczony w internecie content ma kluczowe znaczenie dla wyników wyszukiwania firmy, bo to właśnie on przykuwa uwagę odbiorców. Zainteresowany treścią klient z dużym prawdopodobieństwem sprawdzi firmę, do której należy artykuł czy wpis. Marketing treści jest bardzo korzystnym sposobem reklamowania się w sieci i niesie ze sobą wiele plusów. Staje się on też coraz popularniejszy ze względu na promowanie treści przez Google i rosnącą świadomość odbiorców.

Promowanie się przez marketing treści daje wiele możliwości względem formy dodawanych materiałów, miejsc, w jakich mogą się pojawić oraz sposobów, w jaki można tworzyć i je dodawać. Wybrane teksty tematyczne można zamówić u copywriterów, w specjalistycznych agencjach marketingowych lub tworzyć je samodzielnie. Ważną częścią content marketingu, na którą warto zwrócić szczególną uwagę jest wiralowość treści. Jest to rozpowszechnianie opublikowanego już contentu przez użytkowników internetu między sobą w sposób wirusowy, z uwagi na jego nietypową formę, ciekawą lub przydatną treść. Content marketing polega zatem na regularnym dystrybuowaniu przemyślanych i atrakcyjnych w oczach konkretnych grup docelowych materiałów, a jego głównym celem jest zwiększenie widoczności marki i pozyskanie klientów w jakościowy sposób.

 

Dlaczego marketing treści staje się coraz istotniejszy?

 

Content marketing staje się coraz popularniejszy z kilku względów. Jest to ogólny i długofalowy trend, który można obserwować na rynku już od dawna, a z każdym kolejnym rokiem jego znaczenie rośnie, co wskazuje na utrzymanie się tej tendencji także w przyszłości. Pierwszym powodem takiego stanu rzeczy jest stale zwiększająca się świadomość konsumentów na temat interesujących ich produktów i usług. Klienci chcą wybierać produkty na podstawie rzetelnych danych, a nie przekazów reklamowych, przez co coraz częściej samodzielnie pozyskują informacje na temat konkretnego zagadnienia i podejmują decyzję, bez pomocy pośredników, którą opcję wybrać. Odbiorcy zatem szukają jakościowych treści, które dostarczą im kompleksowych informacji na temat rynku, przez co premiują marki, które im tych informacji dostarczają. Potencjalni klienci mają także zwiększone wymagania odnośnie samych marek w zakresie publikowania contentu. Obecnie nie oczekują jedynie ciekawej oferty produktowej, ale również zaplecza know-how, poradników i treści publicystycznych, które będą uzupełnieniem, bądź wręcz źródłem informacji na temat danego zjawiska. Obecnie większość marek na rynku prowadzi swoje blogi, poradniki czy kanały oferując content okołotematyczny w celu dostarczania klientom kompleksowej wiedzy wraz z ofertą i produktami danej marki.

Kolejnym powodem, dla którego znaczenie content marketingu jest coraz większe, jest pozycjonowanie stron www oraz premiowanie contentu przez wyszukiwarkę. Wyszukiwarka Google ustalając ranking witryny, zwraca uwagę na treści - rodzaj, długość oraz nasycenie publikacji frazami kluczowymi dla danego wyszukiwania. Obecnie content dodawany na stronę www jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych i zyskuje na znaczeniu np. kosztem linkowania zewnętrznego, które niegdyś było głównym wyznacznikiem pozycji strony w wyszukiwarce. Google chce dostarczać swoim odbiorcom trafnych i wartościowych treści, dlatego premiuje witryny, które posiadają duże ilości regularnie aktualizowanego i jakościowego contentu.

 

Jakie korzyści posiada CM?

 

Content marketing posiada bardzo wiele korzyści, z których warto czerpać. Pierwszą z nich jest jakość promocji. Reklamowanie się poprzez dodawanie treści w sieci jest niezwykle wartościowym oraz jakościowym sposobem reklamy. Jest to niezwykle przydatne dla odbiorców i daje im wiele wymiernych korzyści, w przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej, której klient jest tylko pasywnym odbiorcom. Publikowanie contentu jest zawsze mile widziane i bardzo dobrze odbierane przez potencjalnych klientów, wpływa to pozytywnie na odbiór marki jako profesjonalnej. Odbiorcy otrzymujący od marki przydatne treści, będą uważali, iż dana oferta oraz produkty również są jakościowe — co jest trudne do osiągnięcia tradycyjnymi metodami, polegającymi np. na rzetelnej i długotrwałej współpracy. Promocja poprzez marketing treści pozwala budować pozytywny i długotrwały wizerunek marki oraz umożliwia pozyskanie lojalnych klientów.

Publikowanie contentu w sieci to również naturalne i darmowe targetowanie. Najlepsze wyniki osiągają treści publikowane w miejscach, gdzie przebywają potencjalni klienci, np. w grupach tematycznych, czy forach internetowych skierowanych do konkretnych odbiorców. Przeznaczone w ten sposób środki na promocję w całości docierają do osób zainteresowanych daną tematyką i które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z dedykowanej oferty. Targetowanie przekazu reklamowego w taki sposób jest proste i przystępne, nie wymaga samodzielnego określania grupy docelowej z uwzględnieniem wielu parametrów, jak ma to miejsce np. przy płatnych systemach reklamowych. Poprzez odpowiednie kształtowanie i zarządzanie publikacjami można łatwo zwrócić uwagę grupy odbiorców, do których firma od samego początku chce trafić. Będzie się to przekładało na efektywne wykorzystywanie budżetu reklamowego oraz większą skuteczność przekazu reklamowego niż w przypadku reklamy tradycyjnej — nie targetowanej.

Content marketing to również pasywny sposób reklamowania się. Raz stworzona i dodana treść w internecie pozostaje w nim na bardzo długo. Dzięki temu nawet po zakończeniu intensywnej kampanii reklamowej istniejące już treści będą nadal widoczne i mogą generować ruch nowych klientów. Dodany content będzie pozycjonowany w sieci przez Google niezależnie od miejsca publikacji i może być często udostępniany wiralowo, co z kolei pozwala na kolejną darmową promocję bez wkładania w to dodatkowej uwagi i pracy.

Bardzo dużym plusem content marketingu jest też elastyczność tego sposobu promowania się. Chcąc reklamować się przez publikowanie contentu można wybrać pomiędzy samodzielnym tworzeniem wpisów
a zlecaniem ich profesjonaliście. Można dowolnie wybierać spośród ilości i rodzajów treści oraz promować swoją markę w ten sposób na różnych kanałach. Content marketing może z powodzeniem zostać wykorzystany zarówno przy promocji małej marki z niskim budżetem, a także do promocji dużego projektu czy globalnej firmy przeznaczając na ten cel duże środki. Łatwe skalowanie content marketingu daje zatem szerokie pole do działania, co umożliwia dobre dostosowanie czynności reklamowych do marki, niezależnie jakiej jest wielkości i czerpanie z tego maksymalnych możliwych korzyści.

 

Jakie są formy content marketingu?

 

Content marketing oferuje dużą dowolność formy i stylu tworzonych materiałów. Podstawową grupą jest content pisany, zaliczają się do niego teksty tematyczne, artykuły specjalistyczne czy wpisy blogowe. Bardziej zaawansowaną formą treści pisanych są poradniki, tutoriale, case study i e-booki. Oprócz treści pisanych można wyróżnić także zdjęcia, grafiki, infografiki, statystyki oraz wszelkie pozostałe materiały graficzne. Dobrą opcją są też materiały wideo, takie jak nagrania, prezentacje czy pokazy. Oprócz podstawowych form contentu do dyspozycji są także bardziej zaawansowane i oryginalne treści, mowa tutaj między innymi o zdjęciach i wideo 360 stopni, po których da się rozglądać dookoła, transmisjach na żywo, webinarach oraz wirtualnych spacerach.

 

Gdzie dodawać treści w sieci?

 

Content w sieci można umieszczać w wielu miejscach, jednak warto wyszczególnić te najważniejsze. Z pewnością będą to social media takie jak Twitter, Instagram czy Facebook. Szczególnie korzystny jest FB z racji na wiele lokalizacji na serwisie, gdzie można to zrobić. Możemy publikować zatem treści na własnych profilach z myślą o naszych followersach i wyszukiwaniu publicznym treści jak i na grupach tematycznych. Kolejnym miejscem publikowania contentu jest nasza własna strona www. Może być to strona firmowa lub blog tematyczny prowadzony w sieci, to szczególne miejsca publikacji, które dają możliwość nieskrępowanego przedstawiania treści. Content możemy także publikować na YouTube, prowadząc kanał lub na serwisach do stremowania czy video. Ciekawym sposobem jest też dodawanie contentu w sieci przez artykuły sponsorowane na poczytnych i popularnych portalach, gdzie znajdziemy duże ilości odbiorców. Możemy dodawać je też za darmo na forach internetowych, które wbrew pozorom odwiedza w dalszym ciągu bardzo dużo osób.

 

Kiedy warto go stosować?

 

Marketing treści pomaga w nawiązywaniu długofalowych relacji z odbiorcami i długoterminowym promowaniu się w internecie. Dzięki charakterystyce content marketingu nadaje się on do tego celu idealnie - pozostawione w sieci  treści przez długi czas będą regularnie budować zasięg i rozpoznawalność marki oraz pasywnie dostarczać nowych klientów. Marketing treści, warto wdrażać również na początku promocji marki, kiedy to nie dysponujemy dużymi środkami finansowymi i chcemy promować się niskokosztowo lub samodzielnie za darmo — tworząc własne wpisy. Jednak firmy dysponujące dużym budżetem także znajdą cos dla siebie, wykorzystanie contentu sponsorowanego, w szybki sposób i z minimalnym nakładem pracy pozwoli dotrzeć do bardzo dużej ilości odbiorców na popularnym portalu internetowym. Content marketing będzie także wskazany przy budowaniu profesjonalnej marki o wysokich aspiracjach, aby reklamując się jednocześnie budować markę opiniotwórczą.

Darmowe certyfikaty SSL w Kylos

Wszyscy nas Klienci mają możliwość instalacji darmowych certyfikatów.

Zapytaj nas jak możesz to zrobić.

Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.

Zapytaj o więcej

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus