Dlaczego warto stosować content marketing

2021-08-03

Content marketing jest niezwykle korzystną i skuteczną strategią marketingową. Stosując ją, można w łatwy sposób zwiększyć istotne dla firmy wskaźniki, przy jednoczesnym budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Działania te są proste do wdrożenia, a jednocześnie bardzo efektywne, dlatego warto zastanowić się nad wprowadzeniem marketingu treści do obecnych działań promocyjnych przedsiębiorstwa plusy. Poniżej prezentujemy wszystkie korzyści, które wynikają z promowania się poprzez marketing treści i podpowiadamy, dlaczego warto to robić.


 

Tworzenie pozytywnego wizerunku

Content marketing ma wiele plusów, pierwszym z nich jest kreowanie pozytywnego wizerunku marki przy jednoczesnych działaniach promujących firmę. Publikowane w internecie wartościowe treści, które są szeroko dostępne i dają czytelnikom realne korzyści w postaci darmowych zasobów wiedzy, spotykają z się z bardzo dobrym przyjęciem. To z kolei przekłada się na pozytywny odbiór marki wśród klientów i budowanie jej opinii jako profesjonalnej, rzetelnej i godnej zaufania. Dobry content marketing sprawia, iż odbiorcy, zapoznając się z publikacją, odnoszą wrażenie, że marka, która potrafi przygotować dodatkowy materiał, dbając o to, by był wartościowy oraz włożyć trud w jego publikacje, również z nie mniejszym zaangażowaniem podchodzi do kwestii produktowych jak i obsługi klienta.

Content marketing pozwala na stosunkowo łatwe i szybkie uzyskanie pozytywnego wizerunku firmy, co w porównaniu do tradycyjnych metod jest bardzo trudne i wymaga wielu lat pracy, poświęconych na budowanie długotrwałego zaufania wśród konsumentów. Kreowany w ten sposób wizerunek zdobywa się bardzo łatwo w porównaniu z innymi działaniami marketingowymi, takimi jak np. utrzymanie wysokiej jakości usług - w takich sytuacjach bardzo często wystarczy kilka potknięć w zakresie obsługi klienta lub nieudanych akcji marketingowych, aby zaprzepaścić kilka lat ciężkiej pracy. Content marketing pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku, co daje wiele korzyści, a przede wszystkim jest dużo prostszym i bezpieczniejszym sposobem promowania się.

Naturalne targetowanie content marketingu

Jak już wspominaliśmy wcześniej content marketing daje wiele korzyści, jednak niewątpliwie największą z zalet jest naturalne targetowanie przekazu reklamowego. Publikując treści tematyczne w różnej formie, będą one naturalnie wyszukiwane i wykorzystywane przez osoby zainteresowaną daną tematyką. W głównej mierze będą to osoby, które świadomie szukają informacji np. o muzyce czy samochodach. Treści te są na tyle głęboko osadzone w sieci i dokładnie opisane, że występuje bardzo małe prawdopodobieństwo wyszukania ich czy zapoznania się z nimi przez przypadek przez osoby zupełnie niezainteresowane tematem, tak jak ma to miejsce np. przy systemach reklamowych czy reklamach displayowych. Korzystając z content marketingu nie trzeba płacić dodatkowo za targetowanie treści lub samodzielnie konfigurować targetu, co często przy tradycyjnych kampaniach reklamowych nastręcza wiele trudności.

Naturalne targetowanie wpływa zatem na:

  • skuteczność kampanii reklamowej
  • efektywność wydawanego budżetu
  • pozytywny odbiór działań content marketingowych
  • dopasowanie materiału do danej grupy odbiorców

Marketing treści korzystny dla ludzi i wyszukiwarek

Istotnym elementem, o którym zapomina wiele osób promujących się w sieci, całkowicie skupiając się na skuteczności działań i idących za tym wynikach, a który jest niezwykle ważny dla zwykłego użytkownika sieci, jest prostota przekazu i łatwość w dotarciu do pożądanej grupy odbiorców. Działania marketingowe prowadzone w internecie często nie są odbierane pozytywnie, a w lepszej perspektywie - odbierane neutralnie, przykładem mogą być intensywne reklamy tradycyjne czy niemożliwe do pominięcia banery reklamowe.

Content marketing pomaga w tworzeniu treści, które są zarówno jasne, czytelne jak i komfortowe w odbiorze dla użytkownika, który jest już zainteresowany daną treścią, a dodatkowo nie musi walczyć z zacinającym się banerem reklamowym czy blokowaniem linków przez antywirusy. Publikowany w sieci content jest też bardzo przyjazny Google. Jeśli tworzenie treści oparte jest na podstawie wysokiej jakości danych, wtedy strona marki pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, umożliwiając tym samym łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Algorytmy Google będą ją wręcz promować, wyświetlając zainteresowanym użytkownikom jako ważne źródło informacji, czego nie można powiedzieć o reklamach tradycyjnych. Tworzony content jest przyjazny i łatwy w odbiorze, dzięki czemu jest też dużo bardziej efektywny jak i skuteczny, zarówno pod kątem dostosowania UX (User Experience) jak i SEO. Dobrze zaplanowane działania content marketingowe pozwalają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, co przekłada się bezpośrednio na zwiększony ruch na stronie, a w dalszej perspektywie wzrost sprzedaży.

Łatwe wdrożenie i skalowanie działań content marketingowych

Bardzo ważnym plusem content marketingu jest możliwość łatwego wdrożenia i skalowania takiej reklamy. Przy różnych sposobach promocji są to często trudne w implementacji elementy, z którymi zmaga się wiele osób, a często zmagania te kończą się niepowodzeniem. Wdrożenie polega jedynie na napisaniu lub zamówieniu tekstu, co można wykonać od ręki, zlecając stworzenie treści copywriterom czy pisząc je samemu. Posiadając odpowiednie środki, można również bardzo prosto skalować promocję np. dzięki publikacji treści na portalu z kilkumilionowym ruchem, co często jest problemem przy tradycyjnych sposobach promocji.

 

Szukasz hostingu pod Wordpressa?

Jesteś w dobrym miejscu.

Nasz szybki hosting z Litespeed i HTTP/2 jest tym czego potrzebujesz.

Sprawdź naszą ofertę.

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus