Moving Menu

Czym są testy A/B?

corner Czym są testy A/B?
Kiedy najlepiej wysłać do klientów mailing z nowymi promocjami? Lepiej zrobić to rano czy wieczorem? Co umieścić w nagłówku, żeby skłonić ich do kliknięcia w maila? Dlaczego maile wysyłane o 11 są otwierane ale nie konwertują? Lepszy będzie przycisk kup teraz czy zamów teraz? Przeczytaj nasz wpis i poznaj odpowiedzi na te pytania!

A/B

Najlepszym sposobem, który pozwoli nam poznać odpowiedzi na te pytania jest przetestowanie wszystkich możliwych rozwiązań w praktyce. Służą temu właśnie testy A/B, dzięki którym można wybrać najbardziej zoptymalizowane pod nawyki i wybory klientów rozwiązania.

Idea testów A/B

Na etapie projektowania i wdrażania projektu (na przykład strony WWW czy mailingu) pojawia się wiele koncepcji, które bardzo często różnią się od siebie tylko małymi detalami. Jak zatem wybrać najlepszą? Przeprowadzić testy A/B, które dadzą nam odpowiedź na nurtujące nas pytania. Przykładowo, chcemy rozesłać mailing reklamujący nową, bardzo korzystną promocję. W przypadku mailingów jedną z najistotniejszych rzeczy jest nagłówek maila, który ma skusić odbiorców do kliknięcia a w dalszej konsekwencji do konwersji. Tworzymy zatem kilka wersji maila różniącą się nagłówkami, na przykład:

  • Promocja
  • Zobacz naszą super promocję
  • Najlepsza okazja na
  • Sprawdź okazje w...
  • itp.

Następnie ustalamy czas trwania testów oraz kryteria ich skuteczności i rozsyłamy mailing. Potem, po zakończeniu okresu testowego sprawdzamy, która wiadomość najlepiej spełniła wymagane przez nas kryteria. To właśnie ją najlepiej wysłać do klientów. Podobną taktykę można zastosować w przypadku stron Internetowych. Jeżeli mamy dwie strony typu landing page i nie wiemy, która będzie lepiej konwertować, przed przystąpieniem do docelowych działań marketingowych również warto przeprowadzić testy A/B. Najłatwiejszym sposobem na przeprowadzenie takich testów jest wyemitowanie dwóch kampanii Google AdWords, po jednej dla każdej ze stron i ocenienie, która lepiej spełnia założone cele.

Korzyści z testów A/B

  • Możliwość wybrania wersji najlepiej realizującej założone cele wersji projektu
  • Poznanie zachowań klientów
  • Możliwość wykrycia i eliminacji słabych punktów projektu

A wy korzystacie z testów A/B?

A Wy korzystacie z testów A/B? Jeżeli nie, to może warto rozważyć ich wdrożenie. Już niebawem szczegółowo opiszemy, jak przeprowadzić testy A/B za pomocą Google Analitics!

comments powered by Disqus

Powiązane

photo corner
Mój proces planowania

Jak zorganizować sobie dzień, aby nic ważnego nie zostało pominięte? W dzisiejszym wpisie przedstawię Wam mój sposób, dzięki któremu mogę powiedzieć o sobie "człowiek dobrze zorganizowany".

Czytaj więcej
photo corner
Freelancing w biurze? Czemu nie!

Jesteś freelancerem bądź prowadzisz jednoosobową firmę? Masz problem ze znalezieniem odpowiedniego miejsca do pracy? W tym wpisie znajdują się bardzo ciekawe informacje, które z pewnością Cię zainteresują! Zachęcam do lektury!

Czytaj więcej
photo corner
Śmierć RSS-ów?

Tydzień temu świat obiegła informacja, że od 1 lipca Google zamyka jedną ze swoich usług, czyli czytnik kanałów RSS Google Reader. Przez sieć do tej pory przetaczają się komentarze dotyczące tego wydarzenia, mnożą się pytania czemu, dlaczego, po co ( moim faworytem jest zamknięcie czytnika, ponieważ nie pozwala on na zbieranie dużej ilości danych o użytkownikach). Ale ja nie zamierzam dywagować co, jak, dlaczego i za ile.

Czytaj więcej