Moving Menu

4 szybkie sposoby na zbudowanie listy mailingowej!

corner 4 szybkie sposoby na zbudowanie listy mailingowej!
Mailingi i newslettery nadal są bardzo skuteczną formą komunikacji marketingowej i sprzedaży. Jednak podstawa do tego, aby prowadzić skuteczny e-mail marketing jest posiadanie dobrej jakościowo listy adresów. Skąd ją wziąć? W tym krótkim wpisie przedstawiam Wam klika prostych metod na pozyskanie dobrej jakosci list mailingowych.

Jak zbudować listę adresów e-mail?

Pierwszym i najszybszym sposobem na pozyskanie listy mailingowej jest jej zakup. Ofert w sieci jest mnóstwo, ale lepiej nie korzystać z fantastycznych promocji jakie można znaleźć na forach internetowych i Allegro, ponieważ są to najczęściej adresy zebrane przez bota bądź sprzedawane nielegalnie (kradzież bazy adresów), a co za tym idzie, są to listy nie posiadajacej żadnej wartości. Jeżeli już decydujemy się na kupno takiej bazy, zróbmy to w sprawdzonym miejscu, na przykład jednym z popularnych serwisów yellow pages.

Jak zbudować bazę adresów e-mail?

Jednak zdecydowanie lepszym wyborem będzie samodzielne zbudowanie własnej bazy adresów.  Dostaniemy wtedy listę zdecydowanie lepszej jakości, złożoną z ludzi, którzy zapisali się na nią świadomie.  Jak ją zbudować?

Zapłać adresem e-mail za treści

Chcesz uzyskać dostęp do wartościowych treści na mojej stronie www?  Żaden problem, tylko proszę, w zamin za wiedzę, którą się z Tobą dzielę zostaw mi swój adres e-mail. To niewiele, prawda?  Według mnie jest to bardzo dobry i uczciwy sposób. Autor strony/ bloga dzieli się z innymi użytkownikami treścią a oni płacą mu swoim adresem e-mail, który to może zostać potem wykorzystany przez autora w mailingu. Budujemy w ten sposób bardzo wartościową listę adresów, które możemy potem użyć na przykład do sprzedaży szkoleń.

Zapisz się na newsletter!

Kolejny dobry sposób na budowanie listy adresowej. Spodobała Ci się zawartość mojej strony? Chcesz być na bieżąco z tym, co sie na niej dzieje? Zapisz się na newsletter a nic Cię nie ominie! Korzystając z takiej listy musimy jednak pamiętać o bardzo ważnej rzeczy. Interneuta zapisał się na nią nie po to, żeby otrzymywaćfantastyczne oferty, ale informacje o wartościowych treściach. Dlatego też komunikaty marketingowe muszą być umiejętnie wkomponowane w treść maila i nie mogą przeważać nad jego zawartością merytoryczną.

Landing Page

Do budowania listy można wykorzystać również landing page. Tworzymy maksymalnie prostą stronę, która ma skłonić osobę znajdującą się na niej do wypełnienia formularza kontaktowego. Jego wypełnienie będzie dla nas podstawą dla dwóch czynności:

  • bezpośredniego kontaktu i próby zamieniania kontaktu w natychmiastową konwersję
  • wykorzystania pozyskanego adresu e-mail w naszych kampaniach marketingowych

Rejestracja na stronie

Ten sposób budowania listy mailingowej jest szczególnie prosty wtedy, gdy prowadzimy sklep w sieci. Wtedy pozyskujemy adres e-mail podczas dokonywania przez klienta transakcji w naszym sklepie. Jednak z tej metody mogą korzystać nie tylko sklepy. Na przykład, jeżeli prowadzimy portal, mozemy zablokować możliwość komentowania artykułów dla niezalogowanych użytkowników. Jeżeli chcą komentować - niech się zalogują. A my natomaist pozyskamy wtedy kolejny, cenny rekord do naszej bazy.

Własna lista mailingowa to jest to!

Warto zbudować własną listę adresów. Za jej pomocą możemy w łatwy sposób sprzedawać nasze usługi/ wiedzę/ towary. Dlatego też warto już na samym początku naszej działalności zacząć ja budować.

comments powered by Disqus

Powiązane

photo corner
Mój proces planowania

Jak zorganizować sobie dzień, aby nic ważnego nie zostało pominięte? W dzisiejszym wpisie przedstawię Wam mój sposób, dzięki któremu mogę powiedzieć o sobie "człowiek dobrze zorganizowany".

Czytaj więcej
photo corner
Freelancing w biurze? Czemu nie!

Jesteś freelancerem bądź prowadzisz jednoosobową firmę? Masz problem ze znalezieniem odpowiedniego miejsca do pracy? W tym wpisie znajdują się bardzo ciekawe informacje, które z pewnością Cię zainteresują! Zachęcam do lektury!

Czytaj więcej
photo corner
Śmierć RSS-ów?

Tydzień temu świat obiegła informacja, że od 1 lipca Google zamyka jedną ze swoich usług, czyli czytnik kanałów RSS Google Reader. Przez sieć do tej pory przetaczają się komentarze dotyczące tego wydarzenia, mnożą się pytania czemu, dlaczego, po co ( moim faworytem jest zamknięcie czytnika, ponieważ nie pozwala on na zbieranie dużej ilości danych o użytkownikach). Ale ja nie zamierzam dywagować co, jak, dlaczego i za ile.

Czytaj więcej