Cel mojej strony internetowej to…

Damian Szewczyk 2012-07-04

Przeglądając różne strony, ciągle natrafiam na witryny pozbawione celu. Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem CMS i skórki, pomyśl jakie założenia ma spełniać Twoja strona. Ważne jest, aby Twoja witryna realizowała mierzalne cele.

Praca, która owocuje

Wiem, że nie zawsze jest to łatwe, bo opracowywanie celów, strategii czy planów wymaga od nas sporo wysiłku i czasu, ale niezbędne, aby zaprocentowało w przyszłości. Posiadanie strony tylko dlatego, że inni ją mają nie jest właściwym celem, a na pewno nim być nie powinno. Założenia strony mogą być różne i dla każdego właściciela witryny inny cel może być ważny. Gdybyśmy zapytali właścicieli stron o ich cele, jedną z najczęstszych odpowiedzi będzie potrzeba posiadania strony jako wizytówki swojej firmy w Internecie. Taka wirtualna wizytówka ma umożliwić pozostanie w pamięci drugiej osoby i ułatwić kontakt pomiędzy firmą i potencjalnym klientem, a w efekcie przynieść też inne możliwe do zmierzenia cele. Według Avinash Kaushik (guru analizy internetowej) witryna internetowa ma pomagać w osiągnięciu jednego lub kilku z pośród trzech podstawowych celów:

  • zwiększenie przychodów
  • ograniczenie kosztów
  • oraz poprawa satysfakcji, a co za tym idzie - także lojalności klientów

Niezależnie od tego czy jest to sklep, strona informacyjna czy jakakolwiek inna witryna, powinna ona spełniać któreś z powyższych założeń.

Jak realizacja celów wygląda w praktyce?

Najprostszym przykładem realizacji  pierwszego celu jest sklep internetowy, gdzie zakupy on-line są bezpośrednim przełożeniem na wyniki. Przykładem innej strony, spełniającej taki sam cel jest strona informacyjna. W tym przypadku trudniej jest mierzyć efekt jaki przynosi strona. Jeżeli firma posiada witrynę informacyjną i sprzedaje swoje produkty to wskaźnikiem skuteczności witryny będzie liczba sprzedanych produktów klientom, z którymi kontakt został nawiązany poprzez stronę. Przykładem na ograniczanie kosztów dzięki witrynie www jest odciążenie obsługi naszego sklepu poprzez zamieszczenie odpowiedzi na pytania zadawane przez klientów na stronie, oszczędność na obsłudze telefonicznej, czy usprawnienie procesów zakupowych. Poprawa satysfakcji (i lojalności) klientów – strona ma nam pomóc w komunikacji z klientem: odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania pytania (FAQ) i ułatwiamy kontakt z nami, informując o stanie przesyłki czy reklamacji. Taka witryna jest dla klienta dodatkowym źródłem informacji, elementem naszej komunikacji i właściwego poziomu obsługi, który z pewnością docenia. A nie muszę chyba nikogo przekonywać, że zadowolony klient szybko powróci na taką witrynę. Satysfakcja przekłada się na lojalność klienta, a przecież o to nam chodzi.  Tu jesteśmy już tylko o krok od zasady rekomendacji, gdzie nasza strona sama będzie napędzać nam zyski.

A jaki cel ma Twoja strona www?

Powiedz, jaki cel ma Twoja strona!

Hosting z dyskami SSD

Szukasz szybkiego hostingu z dyskami SSD? Dobrze trafiłeś.

Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.

Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.

 

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus