Oryginalne formy content marketingu

2021-09-06

Content i content marketing to nie tylko podstawowe treści pisane, ale też i inne — oryginalne i dużo ciekawsze w swojej formie przekazu informacji, które poprzez nietypowy wygląd są bardzo efektowne i co ważniejsze efektywne. Dzięki nim można z łatwością zwrócić uwagę grupy docelowej, która z czasem niewątpliwie stanie się lojalnymi klientami marki, której ufa. Niestety wiele osób nie zauważa nietypowych metod kreowania wartościowych treści w sieci, traktując je nieco po macoszemu. W tym tekście przedstawiamy oryginalne formy contentu, które oprócz zawartości będą przyciągały również ciekawą formą i pomogą skutecznie budować świadomość marki wśród grupy odbiorców.

Zdjęcia i filmy 360 stopni

Content marketing to nie tylko proste wpisy na stronie internetowej, pierwszą ciekawą formą contentu, nad której zastosowaniem warto się zastanowić, są zdjęcia i video 360 stopni. Materiały te należą do form treści interaktywnych, które umożliwiają rozglądanie się po uwiecznionej wcześniej na zdjęciu przestrzeni. Treści oznaczone ikoną 360 stopni to zwykłe fotografie, które można publikować np. na Facebooku jako zdjęcia, ale które dają możliwość obracania się w wirtualnej przestrzeni i rozglądania w 360 stopniach poprzez przeciągnięcie kursorem. Takie zdjęcia mogą przenosić do konkretnych wycinków rzeczywistości i wizualizować je, ukazując np. wnętrze jakiegoś budynku, przedstawiać produkt w całej jego okazałości czy zaprezentować w ciekawej formie dany moment, który chcemy uwiecznić. Aby stworzyć zdjęcie 360, należy wykonać wiele zdjęć panoramicznych jednego miejsca bądź obiektu lub posiadać specjalną kamerę  nagrywającą w 360 stopniach. Materiały tego typu możemy dodawać na popularne social media, jak Facebook czy YouTube, a także umieszczać na firmowym blogu.

Wirtualny spacer

Bardzo pomocną i ciekawą formą nieszablonowego contentu, który z pewnością przyciągnie wzrok użytkowników internetu, jest wirtualny spacer 360 stopni. Ten typ treści jest wyższą wersją materiałów interaktywnych i zdecydowanym rozwinięciem zdjęć o tym samym oznaczeniu, o których pisaliśmy powyżej. Wirtualny spacer jest wykonany w technologii Google Street View i zdjęć sferycznych, co pozwala na wirtualizację danej przestrzeni, może to być zarówno wnętrze budynku jak i park miejski. Wirtualny spacer można stworzyć za pomocą wielu zdjęć wykonanych w technice 360 stopni, nakładając je na siebie. Stworzona w ten sposób cyfrowa rzeczywistość pozwala na  przemieszczanie się po niej i rozglądanie we wszystkich kierunkach.

Spacer tego typu jest stosunkowo prosty w wykonaniu, jednakże niezbędne są dodatkowe środki pieniężne na jego samodzielne wykonanie, czy zamówienie u specjalistów. Warto jednak zaznaczyć, że niewiele przedsiębiorstw stosuje tę formę przekazu, co sprawia, że użycie jej zawsze wiąże się z dużym zainteresowaniem wśród konsumentów. Wirtualny spacer jest też absorbującą formą contentu, która na dłuższą chwilę zatrzyma potencjalnego klienta na stronie.

W takiej formie możemy przedstawiać:
    • biura i siedziby firm
    • lokalne handlowo usługowe
    • materiały związane z daną tematyką np. podróżniczą

Webinaria i transmisje na żywo

Kolejną ciekawą formą contentu, jaki można zaoferować internautom w ramach marketingu treści są webinaria i transmisje na żywo. Streamy publikowane w sieci kojarzą się przeważnie z rozrywką, a nie z wartościowymi informacjami, które można pozyskać z tematycznych artykułów. Jednak nic bardziej mylnego. Za pomocą relacji na żywo możliwe jest przekazanie dużej ilości wiedzy w bardzo przystępny i efektywny dla odbiorcy sposób. Webinaria i live’y to spotkania na żywo gdzie transmitowane jest określone tematycznie spotkanie, prowadzone przez jednego lub kilku prowadzących. Transmisje takie mogą mieć różną formę np. panelu dyskusyjnego z pozostałymi uczestnikami, prelekcji, prezentacji czy spotkania z osobami online. Do przeprowadzenia takiego streamu wystarczy w podstawowej wersji - telefon z kamerą lub w bardziej zaawansowanej, gdy firma od początku chce budować wizerunek profesjonalnej - kamera i studio nagraniowe. Same streamy można prowadzić na social mediach m.in. YouTube czy Facebook, gdzie ich nagranie, przechowywanie czy udostępnienie szerszej publice jest bardzo proste.

E-booki i audiobooki to też marketing treści

Treści content marketingu to nie tylko słowo pisane, można je przekazywać również w formie książek cyfrowych i audiobooków. Jest to w dalszym ciągu relatywnie rzadko wykorzystywany element content marketingu, pomimo tego, że dostęp do niego jest szeroki i łatwy. Stworzenie książki w postaci pliku pdf lub w każdej innej formie, która będzie obszerniejsza niż artykuł, sprawi, że wiele osób chętnie skorzysta z tak kompleksowego opracowania. E-booki i audiobooki są bardzo przystępne zarówno dla użytkownika jak i twórcy - informacje można przekazywać w ciekawej, wygodnej formie, bez ograniczeń dotyczących długości, ilości znaków czy wyglądu pliku. Stworzony materiał możemy przekonwertować, jego nagranie w formie audio, co jest proste, szybkie i wymaga jedynie przeznaczenia na ten cel niewielkich środków pieniężnych. Bardzo często użytkownicy decydują się na korzystanie z wirtualnych książek czy nagrań tylko ze względu na intrygujące lub niecodzienne elementy jak wygląd, czy forma, dlatego warto zainwestować w ten środek przekazu, zwłaszcza mając na uwadze stosunek kosztów względem potencjalnych zysków.

Ciekawy content marketing sposobem na promocje firmy

Jak widzicie content marketing wcale nie musi być nudny! Content to nie tylko szablonowe wpisy mające na celu sprzedaż produktu lub usługi, ale ciekawe w formie, kreatywne materiały, które możemy umieścić w mediach społecznościowych lub na wszelkich stronach www marki. Firmy posługujące się  marketingiem treści dużo efektywniej budują zaufanie i świadomość marki wśród klientów.

Potrzebujesz domeny?

Szukasz domeny dla swojego serwisu lub aplikacji?

Oferujemy szeroką gamę końcówek w najlepszych cenach.

Sprawdź co możemy Ci zaoferować.

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus