Dystrybucja contentu - gdzie zamieszczać treści w sieci

2021-11-08

Stworzenie contentu, który jest ciekawy dla użytkowników, ale także poprawny pod względem SEO to jedynie połowa sukcesu. Kolejnym ważnym aspektem content marketingu jest dystrybucja treści w sieci. Nawet najbardziej unikalny i intrygujący materiał nie będzie się klikał jeżeli nie zostanie zauważony przez obserwatorów, dlatego treści muszą być publikowane w odpowiednich miejscach, w dużej ilości i w odpowiedni sposób. Tylko to gwarantuje, że treści zostaną zauważone i dotrą do konkretnej grupy odbiorców, a to z kolei przełoży się na wzrost pożądanych przez markę wskaźników i dodatkowe profity. W takim razie gdzie najlepiej sprawdzi się content marketing? Poniżej prezentujemy miejsca, gdzie warto dodawać content w sieci.

Własna strona www i inne witryny

Pierwszym miejscem, od jakiego należy rozpocząć dystrybucję treści w sieci, jest strona internetowa marki. W końcu to ona jako pierwsza powinna ukazać się odbiorcom po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Współcześnie można stworzyć ją bez problemu w cenie kilkudziesięciu — kilkuset złotych zlecając uruchomienie serwisu lub robiąc to samodzielnie, jeśli posiadamy odpowiednie umiejętności. Mając już i pozycjonując witrynę, można zamieszczać na niej materiały bez ograniczeń, z którymi mamy do czynienia np. w social mediach czy treściach sponsorowanych. Content dodawany na naszej stronie będzie pozyskiwał ruch bezpośrednio na witrynę, co z kolei wpływa na jej statystyki czy łatwiejsze zapoznanie się z ofertą.

Porada: jeżeli mamy czas i środki to warto przygotować zróżnicowane materiały dodatkowe dla naszych czytelników. Mogą to być dodatki w postaci newslettera, e-booków czy klipów wideo. Pozwoli to zainteresować nowych klientów oraz utrzymać uwagę stałych użytkowników witryny.

Na stronie www możemy dodać dowolny rodzaj contentu, co jest dużym plusem, gdyż nie ogranicza w żaden sposób naszej twórczości i sposobu komunikacji z użytkownikami internetu. Ten sposób promocji daje gwarancję, że strona nie zniknie lub nie zostanie zablokowana przez moderatora. Jakościowe treści, dodawane regularnie, będą wysoko pozycjonowane w  Google i widoczne w sieci, dzięki czemu nowi użytkownicy z łatwością znajdą nas w sieci, a stali klienci nie znudzą się i ponownie odwiedzą stronę marki. Należy także pamiętać o linkowaniu wewnętrznym naszych artykułów, dzięki czemu możemy utrzymać uwagę odbiorcy i na dłużej zatrzymać go na naszej stronie.

Porada: podczas dystrybucji contentu na strony www w postaci zdjęć warto pamiętać, żeby wszelkie materiały obrazkowe miały stosowne podpisy zawierające słowa kluczowe - jest to pomocne dla wyszukiwarki Google podczas używania funkcji głosu. Dzięki temu strony firmowe będą częściej i wyżej pojawiały się w wynikach wyszukiwania.

Social media

Dystrybucja treści w sieci zdecydowanie nie może się odbyć bez udziału social media. Dobry content publikowany w mediach społecznościowych może przynieść wymierne, pozytywne i długofalowe skutki. Są to bowiem miejsca, gdzie przebywa wiele osób o konkretnych zainteresowaniach, a dotarcie do nich jest bardzo proste -  właśnie dlatego są tak cennym kanałem komunikacji, o którym warto pamiętać. Jednymi z popularniejszych portali społecznościowych są niewątpliwie Facebook czy Instagram, ale nie można również zapomnieć o Twitterze, LinkedInie czy YouTube. Podczas dystrybucji contentu na różnych social media warto pamiętać o tym, że każdy z portali ma własne wymagania co do formatu i optymalizacji treści, dlatego publikowanie materiałów na wielu kanałach jednocześnie wiąże się z indywidualnym dostosowywaniem treści, do każdej z  platform. Wpisy dodawane w social mediach muszą być zatem zoptymalizowane np. pod kątem rozmiaru grafik, długości postów, a także zostać odpowiednio otagowane, aby były lepiej widoczne dla użytkowników. Publikując content w takich miejscach należy również dostosować język, formę czy przekaz do odpowiedniej grupy odbiorców np. osób młodych, czy o ekologicznym usposobieniu.

Fora internetowe

Miejscem, które często jest pomijane przy ustalaniu strategii content marketingowej są fora internetowe. Często są traktowane jak relikt przeszłości, choć w dalszym ciągu znajdziemy tam bardzo dużą grupę osób, zainteresowanych konkretną tematyką. Publikacja contentu na forach jest przystępna, często takie miejsca nie posiadają limitu słów i można publikować tam zarówno rozbudowane teksty, zdjęcia czy filmiki. Raz dodany materiał na forum jest przeważnie dobrze widoczny przez długi czas, co może generować dodatkowy ruch na naszych pozostałych kanałach komunikacji. Nie musimy obawiać się, iż wpis nie będzie się pozycjonował, jak ma to miejsce np. na Facebooku przy nieprawidłowo zoptymalizowanym poście. Materiały i wątki dodawane chronologicznie przesuwają się po prostu w dół w hierarchii tematów i nadal są w pewnym stopniu widoczne. Użytkownicy przeglądają też wszystkie nowości, więc istnieje duża szansa, że większość obserwatorów forum zapozna się z materiałem. Dlatego wykorzystanie strategii content marketingu w przypadku tego typu strony internetowej powinno spotkać się z pozytywną reakcją odbiorców i skutecznie trafić do grupy docelowej.

Dystrybucja treści powinna mieć charakter kompleksowy, dlatego warto je publikować na następujących forach:

  • tematycznych
  • regionalnych z zakładkami tematycznymi
  • wszystkich forach o innej tematyce z działem off-top
  • na forach w ramach wykupienia reklamy, wątku sponsorowanego czy podpięcia

 

Kanały i miejsca tematyczne

W sieci każda grupa osób niezależnie od tematyki, czy branży posiada swoje ulubione strony internetowe. Są one różne w zależności do danej grupy i mogą być to czaty, fora, serwisy streamowe, blogi itd. Publikując w sieci, warto dowiedzieć się, gdzie  najczęściej przebywają osoby z naszej grupy docelowej. Będzie wymagało to sprawdzania statystyk czy samodzielnego researchu, ale wysiłek zdecydowanie się opłaci w dłuższej perspektywie. Bardzo często myśląc globalnie i publikując content w eksponowanych oraz popularnych miejscach pomijamy małe profile czy miejsca skupiające pasjonatów. Choć tego typu strony internetowe pozornie mogą nie dawać tak dużego zasięgu jak np. poszczególne portale społecznościowe, znajdziemy tam najbardziej zaangażowanych odbiorców. Strategiczne publikowanie treści w miejscach skupiających dane nisze tematyczne może okazać się strzałem w dziesiątkę, gdyż z łatwością możemy stać się liderem w danej kategorii.

Hosting z dyskami SSD

Szukasz szybkiego hostingu z dyskami SSD? Dobrze trafiłeś.

Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.

Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.

 

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus