Dlaczego content marketing jest tak skuteczny

2021-08-02

Marketing treści z roku na rok jest coraz bardziej znany i powszechnie używany przez wiele marek. Czym jest content marketing już wiecie z naszego poprzedniego wpisu, możecie znaleźć go tutaj. Przyczyny tego zjawiska można szukać w trendach, które są odpowiedzią na obecne potrzeby rynku, ale nie tylko. Wdrażając działania content marketingowe do strategii promocyjnej firmy, warto zapoznać się z tym, dlaczego dopasowanie treści do docelowej grupy odbiorców jest tak ważne i czemu staje się coraz istotniejsze dla realizacji celów biznesowych firmy. Dzięki tej wiedzy możliwe jest świadome budowanie strategii przedsiębiorstwa i podejmowanie trafnych, efektywnych decyzji promocyjnych. Poniżej wymieniliśmy najważniejsze czynniki wpływające na popularność marketingu treści i uzasadniliśmy ich znaczącą rolę w procesie budowania marki.


Świadomość odbiorców

Pierwszym powodem, dla którego content marketing zyskał na popularności, jest rosnąca świadomość konsumentów na temat produktów i usług. Współcześnie dużo trudnej zyskać zaufanie potencjalnych klientów, są oni dużo bardziej świadomi aniżeli kilka lat temu, bardzo często przed dokonaniem zakupu poszukują dodatkowych informacji na interesujący ich temat, po czym skrupulatnie je analizują i porównują, poszukując najlepszej możliwej opcji. Odbiorcy są świadomi, że różne marki  oprócz oferty produktowej  udostępniają dodatkowy content w postaci materiałów informacyjnych, które są wyznacznikiem jakości i profesjonalizmu. Konsumenci chcą się dokształcać, mieć dostęp do informacji produktowych oraz najnowszych wiadomości o interesującej ich tematyce. Jeżeli wspominanej wiedzy nie nabędą na naszej stronie, to z pewnością zrobią to u konkurencji, a firmę ocenią negatywnie, bądź całkowici zapomną o jej istnieniu. Świadomość odbiorców jest też doskonałą okazją na budowanie długotrwałych relacji z klientem, a nie jedynie wyzwaniem, z którym należy sobie poradzić. Dzięki wzajemnej relacji z klientem wiemy, w jaki sposób budować wizerunek i rozpoznawalność marki w sieci, a to z kolei pozwala na rozwój i dostosowanie działań sprzedażowych. Dobry content marketing pozwala budować wizerunek w oparciu o potrzeby klientów, a to dużo trwalszy i bardziej wartościowy sposób aniżeli tylko sama sprzedaż produktów i usług.

Wysokie wymagania wobec marek

Wpływ na istotę content marketingu ma również nieustanne zwiększanie się wymagań konsumentów wobec marki. W przeszłości w głównej mierze liczył się sam produkt - jego cena, wygląd i jakość. Obecnie klienci wymagają od marek, aby zapewniały im kompleksową obsługę, również w dziedzinie know-how, treści poradnikowych oraz tematycznych dotyczących danego produktu lub branży. Mając zatem do wyboru kilka firm, potencjalni klienci wybiorą tę, która oferuje również dodatkowy, wartościowy dla nich content. Wyższe wymagania klientów biorą się również z nieustannie zwiększającej się konkurencji na rynku, która z pewnością będzie się z czasem rozrastać, powodując coraz intensywniejszą walkę o konsumenta w sektorze. Dostarczając zatem klientom poprzez content marketing informacji produktowych i tematycznych możemy liczyć na dobre rezultaty kampanii promocyjnej. 

Wyższe wymagania marek biorą się zatem z:

  • większej świadomości odbiorców
  • dużej konkurencji na rynku wśród grupy docelowej
  • zwiększania jakości życia

Priorytety Google

Ważnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę podczas rozmowy o tym, dlaczego content marketing zyskuje na popularności, są priorytety Google. Jest to największa wyszukiwarka internetowa, która jest też niewątpliwym monopolistą, posiadając przeszło 90% udziałów na rynku światowym. Algorytmy wyraźnie premiują strony, które skupiają swoje działania wokół wartościowych treści oraz regularnej publikacji, zwiększając tym samym ich rangę w wynikach wyszukiwania. Warto także pamiętać o tym, że content pozycjonowany jest w wyszukiwarkach za pomocą SEO, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat narzędzia, jakim jest SEO, na naszym blogu najdziecie stosowne artykuły na ten temat. Wracając jednak do content marketingu, można zaobserwować, iż jakościowe treści pojawiają się dużo częściej na pierwszych pozycjach wyszukiwania niż strony stawiające na inne elementy jak infografiki, kwestie techniczne pozycjonowania czy zawierające pozostałe formy reklamy. Dzięki temu publikując takie same treści w przeszłości i współcześnie, to właśnie dziś możemy liczyć na lepsze efekty. Biorąc pod uwagę rozwój i popularne trendy można liczyć, że w przyszłości będą one jeszcze bardziej zauważalne, gdyż Google spośród tysięcy podobnych wpisów, będzie promowało jeszcze bardziej nasz content, a nie inne niskojakościowe reklamy, tym samym gwarantując zwiększenie ruchu na stronie, czy mediach społecznościowych naszej marki. Dostarczanie przydatnych treści użytkownikom jest priorytetem wyszukiwarek internetowych, a to z pewnością będzie obowiązywało jeszcze przez długi czas. Zatem warto postawić na marketing treści, mając na uwadze jego długofalowy wzrost popularności.

Blokowanie reklam tradycyjnych

Content marketing jest dziś ważny i skuteczny z jeszcze jednego powodu. Jest to walka z niechcianymi reklamami. Obecnie zarówno przeglądarki, wtyczki, ale także same wyszukiwarki internetowe walczą z natłokiem tradycyjnych, często irytujących reklam, skutecznie je blokując lub znacząco zmniejszając ich udział w internecie. Docieranie zatem za pomocą tradycyjnych, nachalnych reklam staje się coraz mniej skuteczne i przede wszystkim opłacalne, gdyż potencjalny klient i tak prawdopodobnie nigdy nie zobaczy przygotowanej oferty promocyjnej marki. Użytkownicy bardzo często sami blokują reklamy oraz z nich nie korzystają, zwracając się w stronę samodzielnego uzyskiwana informacji. Idąc tym tropem, aby dotrzeć do użytkowników, warto stawiać na jakościowe i ważne dla odbiorców sposoby promocji. Blokowanie reklam wpływa na istotę marketingu treści i idealnie wpisuje się w rozwój internetu. Dzięki temu trendowi możemy postawić na content marketing mając pewność, że taka tendencja utrzyma się i w przyszłych latach wartościowe materiały opublikowane przez marki nadal będą skuteczne i efektywne.

Marketing treści - podsumowanie

Działania marketingowe mogą przyjmować różne formy. Marki walczą o klienta w każdy możliwy sposób, jednak rynek na przestrzeni zaledwie kilku lat znacząco się zmienił i co za tym idzie, współczesny marketing także musiał dostosować się do wymagań konsumentów. Obecnie, skuteczna strategia promocyjna skupia się wokół tworzenia contentu, który ma na celu  nie tylko zwiększenie sprzedaży czy zapewnienie korzyści samej marce, ale głównie nawiązaniu więzi z odbiorcami poprzez realizację ich potrzeb. Blog firmowy czy social media są doskonałym kanałem komunikacji w sieci, na którym możemy publikować dodatkowe, wartościowe informacje dla głodnych wiedzy odbiorców.

Potrzebujesz domeny?

Szukasz domeny dla swojego serwisu lub aplikacji?

Oferujemy szeroką gamę końcówek w najlepszych cenach.

Sprawdź co możemy Ci zaoferować.

Sprawdź nas

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus