Agencja SEO i współpraca z nią podczas pozycjonowania.

2022-02-14

Proces pozycjonowania stron internetowych to mozolne zadanie, które często wykonuje się przez długi czas. Zlecając je agencji SEO, bardzo często chcemy pomóc jej pozycjonować naszą stronę internetową, ale nie wychodzimy z inicjatywą, gdyż uważamy, że są to działania zarezerwowane jedynie dla profesjonalistów. Nic bardziej mylnego. Nawet jeśli nie znamy się w zaawansowanym stopniu na SEO, możemy wspomagać pozycjonowanie naszej strony internetowej i pomagać agencjom SEO promować naszą witrynę w sieci. Jak zatem to robić i dlaczego warto? Ten temat szczegółowo poruszamy poniżej.

Porozmawiaj z doradcą i ustal plan działania

Pierwszym krokiem, który musimy wykonać jeśli chcemy pomagać agencji w pozycjonowaniu naszej strony internetowej, jest rozmowa z doradcą. Nigdy nie powinniśmy wykonywać żadnych działań samodzielnie, gdyż może to utrudnić wręcz pozycjonowanie strony przez agencję. W najlepszym wypadku nasze działania mogą nie przynieść rezultatu, a w najgorszym mogą wyrządzić nawet szkody, które trudno będzie odwrócić. Aby zatem nie marnować naszego potencjału i nie utrudniać pracy specjalistom z agencji, należy zgłosić chęć takiej pomocy. Specjaliści w większości przypadków chętnie udzielą nam porad i wskazówek jak mamy działać przy witrynie, aby nie wchodzić w kompetencje agencji swoją pracą. Pracownicy mogą również ustalić z nami skorelowany plan działania tak, aby zarówno ich i nasze wysiłki przynosiły lepszy efekt.

Dodawanie contentu na stronę

Pierwszym, najprostszym ale i dającym wiele profitów sposobem wspomagania pozycjonowania jest zajęcie się dodawaniem contentu na naszą witrynę. Obecnie treści stanowią bardzo istotny czynnik rankingowy, który w dużej mierze decyduje o pozycji naszej strony w wyszukiwarce Google. Dodawanie treści przez agencję SEO jest prostym, ale żmudnym procesem, na który często agencja traci jednak sporo czasu. Nie będąc zatem specjalistami SEO możemy po prostu samodzielnie zająć się regularnymi aktualizacjami contentu na naszej witrynie. Treści możemy tworzyć samodzielnie jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę merytoryczną lub możemy zamawiać je u freelancerów czy copywriterów. Specjaliści z agencji SEO podpowiedzą nam również jak optymalizować takie treści, a w sieci istnieje wiele narzędzi, które pomagają sprawdzać dostosowanie tekstów pod kątem pozycjonowania. Przy ich pomocy samodzielnie będziemy mogli tworzyć teksty SEO, które mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie.

 

Wyręczając w tym zadaniu agencje SEO, będzie mogła ona skupić się na poważniejszych, bardziej zaawansowanych czy technicznych kwestiach, których samodzielnie nie moglibyśmy wykonywać. Jest to bardzo duża pomoc agencji od której warto zacząć działanie przy stronie.

Pozyskiwanie linków zwrotnych z sieci

Bardzo efektywnym i skutecznym sposobem na wspomaganie pozycjonowania strony internetowej agencji jest pozyskiwanie linków zwrotnych. Linkowanie zewnętrzne jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, a w przeszłości było wręcz decydującym elementem o pozycji naszej strony internetowej w Google. Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie linków zwrotnych do naszej witryny w internecie w różnych formach. Mają one za zadanie kierować do naszej witryny internetowej i zwiększać statystyki popularności naszej strony jako często polecanej przez użytkowników. Linki zwrotne mają również za zadanie ułatwiać indeksowanie naszej strony internetowej i przechodzenie robotom Google z innych witryn na nasz serwis. Dzięki temu istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, iż nasza strona będzie aktualizowana częściej i szybciej. Linki zwrotne pomagają również pozyskiwać ruch organiczny czyli wspomagają napływ użytkowników na stronę. Zwiększony ruch organiczny podnosi tym samym statystyki i wspomaga pozycjonowanie.

 

Jak zatem możemy wspomagać agencję SEO poprzez dodawanie backlinków do naszej witryny? Przede wszystkim po rozmowie z doradcą agencji sami uzyskamy odpowiedź, z jakich stron powinniśmy je pozyskiwać, a także w jakiej częstotliwości wykonywać linkowanie. Pracownicy odpowiedzą nam również, w jakiej formie dodawać linki zwrotne i jakie części serwisu linkować. Będą to ogólne wskazówki lub nawet listy miejsc z których, warto pozyskiwać linki zwrotne. Chcąc wspomagać pracę agencji SEO i odciążyć ją wykonując mozolne czynności, będziemy po prostu umieszczali w internecie linki kierujące do naszego serwisu. Przede wszystkim należy robić to w naturalny sposób, w różnej częstotliwości i z różnych miejsc. Możemy dodawać je np. w mediach społecznościowych, na forach internetowych czy w katalogach biznesowych firm.

Kierowanie ruchu na witrynę

Jednym z najmniej logicznych sposobów wspomagania agencji SEO podczas pozycjonowania naszej strony internetowej jest pozyskiwanie ruchu organicznego na naszą witrynę. Zlecając pozycjonowanie, przede wszystkim liczymy na to, że to właśnie pozycjonowanie strony internetowej będzie owocowało takim napływem i nie staramy się go pozyskiwać w żaden inny sposób. Choć jest to logiczne, w rzeczywistości proces pozycjonowania może być wspomagany poprzez pozyskiwanie użytkowników na naszą stronę internetową. Duży ruch na naszej witrynie spowoduje podniesienie jej statystyki, dzięki temu pozycjonowanie będzie przebiegało szybciej i efektywniej. Jest to działanie napędzające ogólne pozycjonowanie witryny i z pewnością będzie pozytywnie odbierane przez algorytmy pozycjonujące Google.

 

Przede wszystkim chcąc działać w ten sposób, powinniśmy kierować ruch z innych naszych witryn, a także profili w mediach społecznościowych czy miejsc, którymi zarządzamy. Możemy robić to poprzez dodawanie „artykułów sponsorowanych” zachęcających do skorzystania z innego serwisu lub poprzez otwarte zaproszenie na inną stronę naszej marki. Możemy również dodawać wiele linków do pozycjonowanej strony internetowej w miejscach w sieci, których jesteśmy administratorami. Możemy oferować też zniżki, promocje czy bonusy, a także ciekawe profity i treści. Działając w ten sposób, możemy skierować na naszą pozycjonowaną witrynę naprawdę duży ruch. Innym sposobem pozyskiwania ruchu jest marketing szeptany. Jest to dodawanie wpisów polecających naszą stronę internetową w sieci, zachęcając nieznanych użytkowników do przejścia na nią. Wpisy takie potrafią generować spory ruch, a także pozyskiwać go przez długi czas po opublikowaniu wpisów.

 

Dość kontrowersyjną metodą pozyskiwania ruchu na naszą stronę internetową jest jego zakup. W sieci istnieje wiele serwisów na których możemy wykupić ruch. Jest to jednak rozwiązanie szczególnie korzystne na początku pozycjonowania strony internetowej kiedy nie cieszy się ona jeszcze zbyt dużym zainteresowaniem. Warto jednak podkreślić, iż jest to ryzykowna metoda mogąca zakończyć się nałożeniem filtrów czy kar przez Google. Chcąc się tak promować, przede wszystkim powinniśmy korzystać ze sprawdzonych sprzedawców ruchu lub serwisów w internecie, a także zadbać o to, aby ruch był naturalny i pochodził z kraju, w którym chcemy być widoczni w wyszukiwarce Google.

 

Ruch możemy legalnie „kupić” też poprzez wyemitowanie reklam w Google Ads czy Facebook Ads. Są to z pewnością nie najtańsze sposoby na pozyskiwanie ruchu na naszą pozycjonowaną stronę, ale w początkowej fazie może być to bardzo dobry pomysł. Dodatkowo plusem tego rozwiązania jest fakt, iż na naszą stronę internetową będą przechodziły osoby o konkretnych wybranych przez nas cechach. Może to spowodować, że część z nich naprawdę stanie się naszymi stałymi klientami i będzie odwiedzała naszą witrynę regularnie.

Pozyskiwanie środków na pozycjonowanie

Jeśli chcemy wspomagać agencję SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem naszej strony internetowej, ciekawym pomysłem jest pozyskiwanie środków na zwiększenie zakresu prac. Bardzo często samodzielnie myślimy jak pomóc pozycjonować naszą stronę internetową i osobiście działać razem z agencją SEO. Jeśli nie jesteśmy specjalistami i nie znamy się na pozycjonowaniu, zakres naszych możliwości jest ograniczony i najczęściej zamyka się w wyżej wymienionych czynnościach, które możemy wykonywać samemu bez specjalistycznej wiedzy. Jeśli jednak posiadamy jeszcze więcej czasu lub chcemy jeszcze mocniej wspomagać proces pozycjonowania, dobrym sposobem będzie zarobienie dodatkowej sumy na rozszerzenie prac przy witrynie. Agencje SEO z pewnością przyjmą taką pomoc i będą mogły zajmować się naszą stroną internetową w większym zakresie. Praktycznie nie ma również górnego limitu środków, jakie przeznaczamy na pozycjonowanie, a im większe budżety będziemy przeznaczali na ten cel, tym intensywniej będzie pozycjonowana nasza strona internetowa.

 

Często zatem bardzo dobrym pomysłem jest porzucenie poszukiwania kolejnych metod wspomagania pozycjonowanie, a skupienie się na zarobieniu dodatkowych środków. Dzięki temu będziemy mogli działać dużo efektywniej i zarobić dużą ilość środków w czasie, w którym nie wykonywaliśmy szczególnie pomocnych prac przy witrynie samemu. Agencja w zamian za dodatkowe środki może skierować do pracy przy naszej witrynie większą ilość osób, działać na większą skalę, a także wdrażać inne sposoby pozycjonowania. Możemy również rozpocząć współpracę z innymi agencjami np. marketingowymi czy interaktywnymi, które będą prowadziły promocję internetową naszej marki i współdziałały z agencją, która zajmuje się naszą stroną internetową.

Czy warto wspomagać pracę agencji?

Tak, odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca i zdecydowanie warto wspomagać proces pozycjonowania naszej strony internetowej gdy zajmuje się nim agencja SEO. Nawet drobne czynności potrafią w istotny sposób odciążyć agencję, która będzie mogła działać na innych polach i pozycjonować naszą stronę bardziej efektywnie. Pracując przy witrynie, poznajemy również cały proces od podszewki, dzięki czemu będziemy mogli prowadzić go w przyszłości dużo bardziej świadomie. Same sposoby pomocy pozycjonowania nie są szczególnie skomplikowane, a duży ich wybór sprawia, że możemy wybierać takie, które będziemy umieć realizować samodzielnie. Pomagając pozycjonować naszą stronę internetową agencji SEO pod czujnym okiem specjalistów, nie wyrządzimy również szkód naszej witrynie, o co też obawia się wiele osób.

 

Hosting z HTTP/2

Szukasz szybkiego hostingu z HTTP/2? Dobrze trafiłeś.

Pakiety hostingowe Kylos to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie dla Twojej strony.

Darmowy okres próbny pozwoli Ci sprawdzić naszą ofertę, bez ponoszenia kosztów.

Sprawdź

Mogą Cię również zainteresować

comments powered by Disqus